gentlegiantafskofvde.blogg.se

Morgonträning

Kategori: Träning

Vissa morgnar känns det motigt att gå upp till gymmet. Jag krånglade mig dock ur sängens mjuka famn, klädde på mig träningskläderna och begav mig till gymmet på jobbet. Ibland gäller det att bara ta sig upp och iväg innan kroppen hinner vakna till för mycket och fatta vad som pågår. ;-)
 
Nu, två timmar senare, så är jag supernöjd med dagens träning. Jag är nu i mitten av min tredje träningsvecka och kan lägga på lite mer vikt, ta ut mig mer i övningarna och de muskler som i början undrade vad jag höll på med kan nu spännas för extra push i träningen. Helt underbart! Här kommer bilder från jobbets gym:
 
 
Gymmet är precis renoverat och här ovan ser ni den 'gamla' utrustningsparken vad gäller kondis: ett par cyklar, rodden och en crosstrainer som sett sina bästa dagar. Crosstrainern ger idag inget motstånde men är toppen för min längd och när jag bara vill värma upp, värma ned eller använda mig själv som motstånd.
 
 
Här är nya crosstarinern (tror jag är lite för lång för den) och gång-/löpbandet. Finfina och högteknologiska med inbyggda fläktar! :-D
 
Det finns även annat smått och gott (som fanns även innan uppdateringen) beroende på humör:
 
 
 
Även avdelningen med vikter har uppdaterats:
 
 
Jag tycker att min arbetsgivare är helt fantastisk som satsar på frisk- och hälsovård för sin personal. Vi är flera som använder detta gym och det är en underbar tillgång!
 
Det är alltså här nere jag tillbringar mina morgnar lyssnandes till Rix morgonprogram eller en av mina egna skivor.
 
/GG
 
 
 

Kommentarer

  • FitnessMe säger:

    Bra gjort! Det kan verkligen vara en utmaning att komma iväg på morgonkvisten. Ibland tror jag att det är en annan person, den där som vaknar, än den jag är resten av dagen, för den där personen som vaknar verkar ha helt annan mål och mening med livet än jag! ;-)

    Svar: Känner igen det! :-)
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-08-02 | 15:44:21
    Bloggadress: http://www.fitnessmefitnessme.blogspot.se

Kommentera inlägget här: