gentlegiantafskofvde.blogg.se

Att klara tröttdippen på jobbet

Kategori: Allmänt

Skrev igår som svar på en kommentar att jag har en trötthetsperiod runt 15 var dag. Vanligen har jag vid det laget redan fått komma hem och jobbar hemifrån i riktigt seg takt. Idag ska jag istället leda ett möte och därefter ha ytterligare ett möte. Hur ska detta gå???
 
Har laddat med vatten, power nap och ska försöka äta en frukt innan... Men hur gör man? Dricker inte kaffe så koffein är inte aktuellt. Äter inte söta saker så det funkar inte heller... Det jobbiga är att kroppen ofta skiter i vad jag gör, den varvar ned och blir kall och långsam. Ska testa att gå ett varv runt huset...
 
/GG

Kommentarer

  • smulan säger:

    Hoppas det gick bra att hålla kroppen igång. Jobbigt med såna där dippar. Jag brukar prova grönt te, c-vitamin brustablett, en druvsockertablett om det är riktigt illa, sen finns ju rosenrot tabletter, dom tycker jag är jättebra. Brukade använda dom när jag pluggade och skulle ha stort prov. Det var nog vad jag kom på just nu:)
    Har presenterat dig på min blogg idag:)

    Svar: Bra tips! Ska testa druvsocker. De andra använder jag och tycker fungerar superfint. Men, tar dem på morognen och kanske ska flytta fram dem till lunch eftersom jag håller igång bra just på morgonkvisten?
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-09-05 | 19:42:13
    Bloggadress: http://blogg.amelia.se/smulan/
  • alexandra säger:

    har samma problem :( vet vad du menar

    Svar: Fick tips från Smulan om druvsocker och ska testa det. För, det är supersegt när kroppen bara stänger av och man inte kan stå emot. Igår resulterade i att jag faktiskt höll mig vaken och alert på mötet men att jag runt fyra blev som ett trött-grinigt och gråtit barn. Kanske inte är det bästa läget när jag ska vara professionell. ;-) Jag har länge funderat på om det är en blodsocker-grej. Men jag kan äta ett mellanmål eller rent av ta en sen lunch och det händer ändå. Jag blir nästan bara än mer tröttmysig av att äta något. Som om kroppen säger 'tack nu fick jag en god bit att somna på'. Som tur är kan jag, som jag skrev, ofta jobba hemifrån på eftermiddagarna så att varken jag eller andra behöver lida av detta. Hur fungerar det för dig?
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-09-05 | 20:48:41
    Bloggadress: http://mlbloggen.blogg.se

Kommentera inlägget här: