gentlegiantafskofvde.blogg.se

Check, check, check!

Kategori:

Morgonträning (1h XT) - check!
Tvättat - check!
Handlat till kvällens middag - check!
 
Nu i soffan med världens mysigaste kisse och avhandlingen framplockad på datorn! jag tror den kommer bli riktigt bra till slut. Tror jag kommit på en titel: Working in the space between economics and caring - A Foulcadian and feministic ethical framework for understanding care work in eldercare. (Brukar sätta en titel tidigt för att visualisera slutprodukten, troligen ändras den under resans gång.) Ikväll ska den skickas till min fantastiska handledare och på Torsdag kör vi möte i Västerås och tar tempen på den! :-)
 
/GG

Kommentarer

  • Minendie säger:

    Skönt att ha avklarat alla ärenden tidigt på dagen. Hoppas det går bra med skrivandet idag och att handledaren gillar det du gjort.

    Svar: Jag håller med! Jag älskar att få gjort saker tidigt på dagen så att jag kan fokusera på jobbet under resten eller att jag kan göra vad jag vill rent utav. :-) Kan t.o.m. kännas som att vetskapen om att jag gjort nytta, bockat av att-göra-listan, ger mig energi under mitten på dagen. Skrivandet går super och jag tror det blir bra! Jag hoppas att även du har en fin söndag!
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-09-02 | 13:23:23
    Bloggadress: http://minendie.wordpress.com
  • Linda säger:

    Inte för att jag riktigt förstår vad det betyder erkänner jag, men det låter avancerat och bra =D Jag tror det kommer bli toppen!

    Svar: Det tror jag med!!! :-) Jag skriver om hur vårdare inom äldrevården är de som måste lösa den krock som ibland uppstår mellan ekomiska värden och omsorgsvärden (som skapas av deras chef och av politikerna). Ex. att de är för få för att lämna boendet tillsammans med någon äldre - hur gör de då för att den äldre ska må bra? Med hjälp av Foucault försöker jag förstå hur pratet om de ekonomiska värdena (ex. effektivitet och nedskärningar) är något som börjar tas för givet och med hjälp av feministisk etik försöker jag problematisera vad god vård är och vårdarnas känslomässigt utsatta roll.
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-09-04 | 16:12:38
    Bloggadress: http://goingsmaller.blogg.se/
  • Linda säger:

    Jaha! Men det låter ju väldigt intressant och det är ju dessutom högaktuellt. Det där tror jag kommer bli riktigt bra faktiskt. Ja det är ju verkligen inte bra sånt där, samma har de ju inom handikappsomsorgen. Det är hemskt att man på ålderns höst ska få sitta i ety litet rum och ruttna bort. Nej, det där blir bra och intressant tror jag

    Svar: Vad kul att du tycker att det låter intressant! Själv kan jag ibland undra om det både är tråkigt och gammal skåpmat. ;-) Men, det är ju faktiskt en härlig munsbit att sätta tänderna i!
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-09-05 | 10:14:51
    Bloggadress: http://goingsmaller.blogg.se/

Kommentera inlägget här: