gentlegiantafskofvde.blogg.se

Dagens berg-och-dal-bana

Kategori: Allmänt

Oj vad dagar kan bjuda på känsloresor!
 
Började mycket trött och med ont i fötterna pga skoskav av det grövsta slaget. Detta övergick i en tjurighet eftersom kattlådan behövde bytas på och en vis herre inte gjort det trots att han ombetts och trots att han klagat. Nåja, kattlådebyte följt av proteindrink och på med gymkläder (lite så där kallt fuktiga eftersom de inte riktigt torkat sedan tvätten igår). Bort till gymmet, fortfarande inte riktigt vaken och mest tyst och tjurig. Tragikomiken över smärtan i att dra på träningsskor på mina ömma hälar och över att gå som en 90-åring tog dock udden av det mesta och jag blev rätt ok. Några skämt senare med bästa väninnan och jag var på gott humör. Hem och duscha och dricka vitamindrink (en c-vitaminbrus och en b-vitaminbrus i stort glas vatten med ett par isbitar). Inte riktigt ork att klä mig ordentlig så det blev jeans, linne och hoodie. (Här hade lite jobbstress satt in och jag blev lite avtrubbad.) Bort till jobbet. Det går galant till bra musik och en timma innan väntat har jag tryckt ut min avhandling. Eufori!!! Den finns, jag höll i den! Jag som varit rädd att inte få ihop något hade knappat ihop 55 sidor, varav 4 sidor referenser! Glädje glädje glädje!!! Fikastund med fin kollega och fick småsaker gjorda i denna glädjeanda. Bra lönesamtal med chefen spädde på mer. Kommer hem och hänger av mig, konstaterar att vi inte direkt har något hemma och beger mig för att fixa lunch. Köra bil och lyssna på musik är alltid toppen! Kommer hem och kollar mailen - här hopar sig molnen. Trassel trassel trassel! Men, det är sådant som händer och jag förstår varför. Ändå så var det en moodkiller. Blev rent ut sagt förbannad. Alltid ska det vara något! Sedan mail från handledare, vi ska ses på fredag = en liten sväng uppåt. Sedan, behöver handskas med SJ = svordomsutbrott!!!!! Just nu är jag i ett emotionellt uttröttat läge och tänker glo på tecknade vuxenserier i någon timma innan jag tar itu med livet igen. ;-)
 
/GG

Kommentarer


Kommentera inlägget här: