gentlegiantafskofvde.blogg.se

Onsdagsfunderingar

Kategori: Allmänt

Känns som att jag landat idag. Började med att sticka till gymmet vid halv sex imorse. Där mötte jag upp min väninna och pratade mig igenom 50 min crosstraining. Så härligt att ha sällskap, ha någon att filura med över allt vad det nu kan vara. Jag är som sagt mycket av en ensamtränare men med henne funkar det. Det känns både tryggt och trevligt! Har börjat dricka proteindryck efter träning och märker att jag mår bra av det. Så, efter att ha slängt i mig den så stack jag till jobbet. Var på gott humör och hade på mig klänning och klackar idag för att matcha det! :) Fick en del viktigheter gjorda innan jag och ett par kollegor stack och fikade. Det är en stor dag idag för Högskolan i Skövde eftersom stadsministern är här för att besöka våra studenter och prata med dem. Såg helt fullsmockat ut när jag gick förbi restaurangen där besöket skulle gå av stapeln. Är glad för att det är det. Är glad för att vi har engagerade studenter. Är glad för att han tar sig tid att tala till dem och lyssna på dem. (Om han nu gör det.)
 
Nu är jag hemma igen och ska arbeta vidare med min avhandling. Känns skönt att fly de kalla vindarna utanför och svepa in mig i täcke dagen till ära. Sovande katter, te och vackra färger i solsken utanför skapar en härlig atmosfär. Sådana här dagar längtar jag efter dagen då jag och sambon har hus med vacker natur utanför dörren. Då skulle atmosfären kompletteras med sprakande eldstad (eller liknande). Längtar även efter att ha ett bibliotek och arbetsrum. Men, vi får se när det blir dags. Just nu vet vi inte vart jag spenderar mina två sista år på forskarutbildningen (beror på med vem jag får medel) och vi vill ha lite mer koll på läget innan vi fattar beslut om husboendets vara eller icke-vara. Det sköna är att ingen av oss har bråttom. Vi trivs i vår lilla lägenhet tillsammans med kissarna. Den är nära till våra jobb, till tågstationen, till berget och finns i en förening med många äldre. Så, det är ett lugnt område trots närheten till centrum, station och den stora led som går rakt igenom stan.
 
Nej, dags att dyka tillbaka ned i min text. Här ska stordåd uträttas!
 
/GG

Kommentarer


Kommentera inlägget här: