gentlegiantafskofvde.blogg.se

Seg men vacker morgon

Kategori: Allmänt

Börjar dagen med levande ljus och min proteindrink fick bli en frozen yoghurt genom att frysta bär mixades med yoghurt i.s.f. soyamjölk. Förkylningen är kvar i kroppen och gör mig öm och seg. Lite irriterande eftersom jag vill skutta och hoppa och springa och jobba. Den tar sig mest uttryck som just denna seghet och en feber. Lite tung i huvudet också. Men, men... Tända ljus, pyjamas, täcke och Harry Potter går inte av för hackor det heller när det ska jobbas trots tillstånd.
 
Jag hoppas verkligen på att bli klar med min text idag. Det skulle vara så skönt att ha den ur världen. Det är väldigt nervöst att skicka in den till min handledare eftersom jag inte vet hur stark och bra den är. Jag hoppas han kan artikulera dess svagheter och stykor efter han läst den. Just nu behövs ärlighet och tydlighet så att texten kan bli än bättre och helst riktigt bra. Texten för denna vecka handlar om äldrevårdshistoria kopplat till kvinnor som utförare av den samma. Det är väldigt intressant, tycker jag, att de diskuterade samma aspekter för över 150 år sedan som vi gör idag: hur vi kan värna om kvaliteten på vården när vi måste spara och hålla budget. Då skapades ideella föreningar av och med kvinnor som besökte fattighusen och såg till att allt var bra. Lite som dagens inspektörer från socialtjänsten kombinerat med brukarundersökningar. ;)
 
/GG

Kommentarer

  • Linda säger:

    Usch din stackare som är sjul. Det är så många som är sjuka nu =( Jag hoppas du mår bättre idag!

    Din text låter intressant tycker jag. Hoppas du får bra reaktioner på den!

    Svar: Tror jag mår bättre om jag får ta det lugnt idag och möjligen imorgon. Texten är faktiskt intressant. Jag hoppas jag kommer kunna få fram mina poänger och skriva den väl.
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-09-24 | 14:05:35
    Bloggadress: http://goingsmaller.blogg.se/
  • Linda säger:

    Jag tror alldeles säkert att det kommer gå bra

    2012-09-27 | 15:56:10
    Bloggadress: http://goingsmaller.blogg.se/

Kommentera inlägget här: