gentlegiantafskofvde.blogg.se

Söndagsmys

Kategori: Allmänt

Söndagar är utan tvekan mina favoritdagar. Är inte helt säker på varför eftersom det är tvättdag och dagen innan arbetsvecka börjar. Jag tror det är lugnet. Det är tyst och tomt utanför och alla människor (när de väl beger sig ut runt 11) rör sig på ett mer avslappnat vis. Precis som om de just fått en extra dag som de verkligen vill ta vara på.
 
Jag tror även jag gillar söndagar för att de innebär avslut. Många av er kanske avslutar sina jobb på fredagen. Jag avslutar mitt på söndagen. På söndagar skickar jag mina texter till mina handledare. Så, jag lägger sista handen vid mina texter, skickar dem och är sedan mycket nöjd över vad jag åstadkommit. Om jag är klar sedan tidigare är söndagar dessutom min lediga dag. Jag försöker att aldrig boka något på söndagar just för att kunna göra vad jag vill om arbetet skulle bli klart tidigare än planerat.
 
Medan många har fredagsmys så har jag söndagsmys! ;)
 
/GG

Kommentarer

  • alexandra säger:

    :) ja... jag gillar nog fredgar bäst, tycker söndagen är lite småjobbig

    2012-09-16 | 11:24:00
    Bloggadress: http://mlbloggen.blogg.se
  • smulan säger:

    Jag gillar också söndagar, dom är lugna på nåt sätt. Förstår att du gillar dom om det är din dag så att säga.
    Hoppas din måndag blev bra också!

    Svar: Min måndag blev lite kaos. Men, vi superkvinnor klarar mycket utan att jorden skakar! ;)
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-09-17 | 21:26:17
    Bloggadress: http://blogg.amelia.se/smulan/
  • Linda säger:

    Åh så härligt och stillsamt det låter! Önskar jag kunde älska söndagar också. Nu när jag varit mammaledig har det förvisso inte spelat någon roll vilken dag det varit, men när jag arbetar så är det dagen före jobbet och den dagen känns ofta så tung =(

    Svar: Jag förstår det. Tror jag kunde ha rent av lite söndagsångest förr om åren. Nu går allt i ett. Söndagar är ofta en dag för slutförande och planerande för mig. Min inre kontrollfreak älskar det! ;-)
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-09-17 | 22:22:34
    Bloggadress: http://goingsmaller.blogg.se/

Kommentera inlägget här: