gentlegiantafskofvde.blogg.se

Sovmorgon!

Kategori: Allmänt

Idag har jag och katten tagit sovmorgon. Vi tog oss inte upp förrän runt sju (brukar gå upp vid fem i vanliga fall och sticka till gymmet innan jobbet (eller jobba direkt om det är mycket)) och är fortfarande kvar i pyjamas och täcke med den skillnad att vi nu förflyttat oss till soffan. Det tycks ha gått vilt till här hemma i natt. Sambon har strippat av sin egen kudde, jag har snott runt hela lakanet, vi har lyckats byta kuddar och mitt i allt detta så ligger katternas 'snöre' (ett hampa snöre med presentsnöreskrull i änden) under både mig och sambon, tvärs över sängen. Vad sjutton har vi gjort egentligen? Både jag och sambon har sovit oss igenom detta... Anar att det är matfestivalens ljud som håller katterna vakna och gör att vi sover lite ytligare än vanligt. Nåja, bara en natt till av skrik från überfulla människor, tivoliljud och musik från Harrys tak.
 
Idag så hoppar jag gymmet och kommer köra ett ordentligt pass på cykeln här hemma istället. Det gäller att variera sig! Det härliga är att jag nu sitter och saknar gymmet och att köra ordentligt på crosstrainern. Men, det blir en timma med min nya vän imorgon då jag och väninnan sticker dit. Vi ska börja träna även på söndagar med start imorgon. Då blir det längre pass då jag fokuserar på kondition och kör XT en timma uppblandat med rodd och stretching. Så, lite längre pass blir det.
 
Förutom cykling står skirvande på agendan för dagen. Ska starta upp det så snart jag skrivit färdigt här. Blir jag och katten i soffan hela dagen tror jag bestämt ;-)
 
/GG
 
 

Kommentarer

  • Linda säger:

    Haha vad galet! Ibland undrar man verkligen vad osm hänt när man vaknar. 2004 sov jag och maken på hotell i stockholm (vi bor förvisso där men det var en graj hans chef bjöd på då i samband med en slags julkonsertsak). På morgonen när vi vaknade så hade vi möblerat om i rummet. Det var ganska sjukt egentligen för alla möbler var utdragna från väggen och tavlorna (!) var nedplockade och låg i soffan. Undrar verkligen vad vi hade jaft för oss! Okay vi var lite onyktra. Eller ja en smula lite jättefulla, men ändå

    Svar: Helt underbart!!! Ni hade säkert en god plan då den sattes i verket!! :-D
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-09-04 | 13:19:33
    Bloggadress: http://goingsmaller.blogg.se/
  • Linda säger:

    Ja förmodligen haha, synd bara att ingen av oss minns ens ett fragment av det som hände

    Svar: :-)
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-09-05 | 10:12:55
    Bloggadress: http://goingsmaller.blogg.se/

Kommentera inlägget här: