gentlegiantafskofvde.blogg.se

Tankar, plan och utmaning

Kategori: Allmänt

Tankarna fortsatte att rumla runt imorse. Som tur är kunde en väninna möta upp och filura med mig. Det bästa med de finaste vännerna är att det ibland räcker med att de bara är där. Precis som att världen blir mer synlig och man förstår sig själv bättre genom blotta närvaron. Jag är inte helt färdigtänkt än men en plan har format sig kring vad jag vill, några mål och hur jag ska komma dit. Jag tror på att skynda långsamt. Vara strategisk och göra allt med kvalitet. Jag är en person som går all-in när det gäller. Gör inget halvdant (övar på att göra vissa, mindre viktiga saker, halvdant) och satsar 120%. Så, det gäller att ta saker i små steg så jag inte överväldigar mig själv eller andra. För vart steg finns en tidpunkt och för vart steg krävs förberedelser. Har överraskat mig själv med mina reflekterade beslut. Kan se att jag har mognat på ett bra sätt och gläds för det. Överraskar mig även med min villighet att ge mig ut på okända vägar. Jag kan ofta luta mig tillbaka i det trygga och tvivla på min kapacitet när det gäller att göra något nytt. Men, de senaste åren har jag visat för mig själv att jag har en otrolig kapacitet (det har vi alla!) och att jag kan hantera de mest oväntade situationer. Med det i ryggen ska jag, istället för att använda min kapacitet för att hantera de situationer som jag hamnar i (oftast pga andra), använda min kapacitet för att styra mot en intressant och spännande framtid. Den resan startar här och nu!
 
För att byta ämne så har en tidpunkt jag väntat på ett tag infunnit sig. Jag har en ny tio veckors utmaning. Denna gång är det både träning och kost. Jag kommer träna två gånger om dagen i tio dagar (med start imorgon) och äta flawless (= regelbundet och bra mat). Varför? För att jag kan. För att jag ska visa mig själv att jag kan ha både disciplinen och ha mig själv som prioritering. För att se vilka resultat det ger. Planen är att det ska ge goda resultat så jag får motivation och blir peppad inför höstens fortsatta livstilsförändring och, förhoppningsvis, viktnedgång. Så, om vi står här om tio dagar (måndag morgon den 24e kollas resultaten) och jag hänger läpp så ha tålamod med mig och säg gärna något peppande... ;)
 
/GG
 
 

Kommentarer

  • Minendie säger:

    Klart att vi peppar! Lycka till med utmaningen, det kommer du klara galant :)

    Att ta sig vidare i karriären är spännande och lite läskigt. Imorgon jobbar jag sista dagen på den arbetsplats jag varit på i 8,5 år, inom företaget har jag varit längre. Spännande och skrämmande. Mest spännande så klart :)

    Svar: Tack för stöd! Det betyder väldigt mycket!
    Önskar dig lycka till med nya jobbet! Ska bli spännande att ta del av hur det går på nya stället! Har själv varit på mitt jobb i åtta år i höst. Dags att testa mina vingar. Kommer inte lämna men ska hänga på erbjudanden om undervisning vid andra universitet och högskolor. Spännande och skrämmande är melodin we live by! ;)
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-09-13 | 21:56:30
    Bloggadress: http://minendie.wordpress.com

Kommentera inlägget här: