gentlegiantafskofvde.blogg.se

Tisdagstant

Kategori: Allmänt

Nu har tanten vaknat efter en middagslur. Oj, vad trött jag kan vara vissa dagar! Dagen började tidigt med administrativt arbete och sedan var det möte, på möte, på möte. Har tagit en vilodag idag så att min kropp hinner med mig. Musklerna kan kännas trötta ibland och det kan nog vara bra att de får återhämta sig emellanåt. Tycker dock att jag är duktigt på att variera min träning... Well well... Det finns även ytterligare ett skäl till vila idag: jag fick ett fruktansvärt skoskav i lördags när vi var på matfestivalen. När jag satte ihop min lilla ensambel av outfit så såg jag mina fina lila klackskor och undrade varför jag inte har på mig dem oftare. Ja, nu vet jag ju varför! Min vänstra häl är fullständigt uppäten. Så, vila för både häl och kropp.
 
Sambon är just nu iväg och handlar. Tror det går bra för honom (han har bara ringt två gånger). Vi ska ha grön ärtsoppa till middag ikväll och jag tror det är en sådan rätt som antingen är jättegod eller jätteäcklig. Jag anar även att sambon (som gillar andra gröna soppor som ex. spenatsoppa) kommer uppskatta den mer än mig som hellre kör gulärtsoppa på kikärtor (det är mumma!). Men, det bjuder jag på!
 
Vi får se om det kanske blir en lugn promenad efter middagen eller om det bara blir slappande med böcker, TV och kanske någon film. Men, en lite promenad ska vi väl ändå kunna masa oss ut på fast tanten är trött och hela tiden sneglar mot de skäna kuddarna...
 
/GG

Kommentarer

  • Minendie säger:

    Skönt med en liten tupplur, jag tog också en idag. Skoskav är inte alls roligt, det blir svårt att träna ordentligt eftersom allt gör ont. Hur blev soppan? Var det creme ninon eller en annan grön ärtsoppa?

    Svar: Alltid skönt med sömn på dagen. Jag tycks ha två sovpunkter på dagen (efter erfarenhet då jag jobbade vaken natt): kl 15 och kl 02. Det är som att kroppen varvar ned oavsett om jag vill det eller inte. Oftast blir det bättre av att vila en timma eller i vart fall ta det lugnt. Det gör att jag kommer igång igen. Ärtsoppan var ett recept jag hittade i 'Hälsokokboken' som jag har här hemma. Gröna ärtor och lök kokas med buljong. mixas, kryddas och blandas med matlagningsyoghurt. Som jag misstänkte tyckte sambon om den mer än mig. Jag föredrar helt klart gulärtsoppa... :-)
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-09-04 | 21:04:29
    Bloggadress: http://minendie.wordpress.com

Kommentera inlägget här: