gentlegiantafskofvde.blogg.se

Träningsvärk och förkylning

Kategori: Allmänt

Promenaden igår gjorde gott! Det är en mycket backig promenad, med en riktigt jobbig en efter 7 km (som dagen till ära var nypreppad med  2 dm sand). Känns att jag är ovan att gå i snabbare tempo och riktigt ta ut steget. Det är så otroligt skönt att kunna göra det. Älskar att promenera med sambon men då blir det typ ett 4km tempo och jag får inte sträckt på jätte-benen. Idag har jag träningsvärk på alla de rätta ställena: lår och rumpa!
 
Jag är dessvärre lite förkyld också. Den har lurat i kroppen i över en vecka och jag trodde jag skulle klara mig undan. Men, icke! Det värsta är att jag var lite kaxig igår när sambon undrade om jag inte håller på att bli lite sjuk jag med (han är förkyld sedan tre dagar). Svarade att jag inte var det eftersom jag har ett så mycket bättre immunförsvar numer (var lite dryg omkring det uttalandet oxå). Så, den får jag ju äta upp om jag inte på magiskt vis lyckas kurera mig medan han jobbar. Min stolthet hejjar på det senare.
 
Lite sanning ligger i det där med immunförsvaret dock. Efter benbrottet (vintern 2009?) hade jag immunbrist och med stillasittande liv med mycket stress så blev det aldrig så där värst jättebra. Åkte på förkylningar om och om igen. Det värsta var att jag dessutom kunde ha magsjuka fler gånger på raken. Så, att jag bara går runt och är rinnig i näsan istället för halvvägs till lunginflammation är ett stort plus i kanten som jag tackar min nya livsstil för.
 
Så, te och C-vitaminkur står på schemat här tillsammans med läsning, skrivande och vilande. Önskar er alla en mycket fin söndag och hoppas ni mår bra!
 
/GG

Kommentarer

  • Minendie säger:

    Det finns många fördelar med att ändra livsstil. Härligt att du får uppleva ännu en av dem :)

    Svar: Det känns faktiskt riktigt bra! Och, idag är jag symptomfri. :) Jag som annars brukar få både bihålor, hals och lungor vid minsta lilla nysning. Är så glad över att jag tagit tag i min livsstil! Hur går/känns det för dig så här i början på ny vecka?
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-09-24 | 21:09:09
    Bloggadress: http://minendie.wordpress.com

Kommentera inlägget här: