gentlegiantafskofvde.blogg.se

Två usla dagar

Kategori: Allmänt

Dagarna i sig har inte varit usla men jag har skött mig uselt. Igår hade jag seminarier 8-12 och 15-17. Under första passet kom jag på att jag glömt frukost. Jag hann inte fika runt tio och åt musli och yoghurt med jordgubbar till lunch eftersom jag inte orkade laga mat. Min lucka fylldes med jag vet inte vad och när jag kom hem kl 17 så orkade jag ingenting. Blev lite frön och soyabönor innan jag packade mig isäng runt åtta. Då hade jag hunnit med promenad med sambon dessutom för att få bort lite stelhet.
 
Idag: upp kl fem, skriva, mailsvarande och småfxande fram till halv tio, fika halv tio till tio, seminarier 10-12, en sent antagen reserv kom till mig och jag hjälpte henne, sitta i möte 13-13:20, till seminarium och klar kl 17. Musli, jordgubbar och yoghurt...
 
Seriöst!!! Ca 700 kalorier per dag. För mycket! För lite sömn! Har varit i detta svarta hål innan och gjort min kropp galen. Tack och lov ska jag vara hemma och skriva i några dagar. Måste verkligen komma på en strategi så att detta inte händer igen. Älskar mitt jobb, mina studenter och mitt skrivande men älskar mig själv och min kropp mer!
 
/GG

Kommentarer

  • Minendie säger:

    Det är svårt att få ihop alla delar av sitt liv, särskilt när man gör en livsstilsförändring. Prioritera dig själv först, jag vet att det är lätt att säga men mycket svårare att göra. Ta hand om dig!

    Svar: Det är mycket svårt. Svårast är att 'veta' men inte få det att funka ändå... tar hela tidne steg framåt med att hitta lösningar. Gläds med dig åt förändrade storlekar. Ska bli spännande att ta del av dina bilder! :)
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-09-19 | 10:26:47
    Bloggadress: http://minendie.wordpress.com
  • alexandra säger:

    har också haft två kassa dgar, men det gäller bara att komma tillbaka:)

    Svar: Håller helt med och fokuserar på det! Förut kunde jag fastna i ett milt ältande men nu tänker jag mer att 'gör om, gör rätt'. ;)
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-09-19 | 13:58:19
    Bloggadress: http://mlbloggen.blogg.se

Kommentera inlägget här: