gentlegiantafskofvde.blogg.se

Februaris sista söndag

Kategori: Allmänt

Här startade dagen med sovmorgon och morgonpromenad med en av mina finaste vänner. Vi var ute i en och en halv timma i friskt men kallt väder. Turen inkluderade promenad över fält och en stund kände jag mig som Lizzie Bennet när hon följt efter syrran till Mr Bingley och lerat ned sig upp till knäna... Riktigt hurtigt och duktigt av oss med andra ord. Har dessvärre inga bildbevis och ska bli bättre på att fota till bloggen. Känner mig bara så socialt fel när jag ror upp mobilen och ska ta kort mitt i en mening. Så, vi får se hur jag hanterar det hela. Här håller snön på att försvinna helt och det är så underbart! Vintern är vacker men enough is enough! Nedan har jag postat de tre bilder som togs under senaste snöperioden. Vackert, men opraktiskt.
 
Dagen fortsatte med jobb och sedan migrän-ish läge. Virade in mig och hunden i täcke i soffan och där har vi stannat sedan dess med undantag för matlagning och eftermiddagslur på sängen. Idag lagades det risotto till lunch (risotto-ris, mycket lök, kantareller, oatly iMat, fond och senap). Jag önskar jag kunde säga att jag hade i grönsaker också men det blidde inte så idag. Till middag blir det frukt- och bärblandning med yoghurt. Det har även snackats på cashewnötter och druckits massa vatten. Med andra ord en bra mat- och motionsdag bortsett från att jag glömde slänga i ärtor i risotton.
 
Dagen avslutas med planering av veckan som kommer och ett farväl till vintern!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: