gentlegiantafskofvde.blogg.se

När två veckor känns som en dag

Kategori: Allmänt

Det är ett tag sedan jag skrev. Samtidigt känns det som om det var nyligen. Det har varit fullt upp med jobb så surfande har prioriterats bort för läsning, skrivande och ompysslande av mig själv. Det har blivit en del kassa rutiner och jag vet nu att jag måste arbeta mer på detta med att få mat och träning att funka även när det blir mycket på jobbet. Allra helst vill jag lära mig hantera mitt jobb så att det aldrig blir för mycket. För, till viss del kan jag påverka arbetsmängden. Imorgon går jag in i min "sista" vecka med undervisning. Det är inte den sista för alltid men den sista för ett tag. Det ska bli väldigt skönt att sedan fokusera på avhandling och min egen hälsa i fem veckor. För att möjliggöra ett starkt fokus kommer jag ordna med en del administrativa uppgifter denna vecka. Samtidigt kommer jag sakna mina studenter mycket. De är så otroligt inspirerande att arbeta med! Jag ser fram emot att vara klar med avhandlingen och kunna ge dem än mer tid och stöd.
 
Något som gläder mig är att min femveckors-fokusering kanske kan tänkas sammanfalla med vårens ankomst. Här i Skövde tycks den lura i marken. Igår och idag har vi haft snöblandade regn men snön stannar inte. Den kan inte värja sig mot markens värme. Krokusarna börjar sticka upp ur marken och här och var syns snödroppar. Det kan inte vara långt kvar!!! Den bekanta doften av tinande mark (blandat med hundbajs) berättar att det är dags.
 
Jag kan höra er alla undra om mitt egoprojekt denna månad (eller inte..). Det går fint. Jag rör på mig en halvtimma per dag, sover var natt (förutom en jobbnatt), äter i majoritet rent (blivit enstaka vin- och pizza-middagar), alla mina kroppsprodukter är utbytta mot ekologiska sådana, och jag har dessutom fått med mig mellanmål och luncher till jobbet flera dagar. Så yeay för mig! Helt klart på väg åt rätt håll. Jag behöver fortfarande få mer ordning så att jag äter regelbundet var dag. Förhoppningsvis ser det ännu bättre ut vid slutet av projektet. Till dess jag uppdaterar imorgon kan jag rekommendera Brämhults grönsaksjuicer för en extra kick i vardagen:
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: