gentlegiantafskofvde.blogg.se

Till ljudet av en tvättmaskin...

Kategori: Allmänt

... formas mina tankar kring framtiden. Dessa varierar ofta beroende på inspiration men på sistone har jag tänkt mycket på att jag vill leva i ett grönt litet paradis där jag odlar min mat själv. Tänk att kunna vara i stort sett självförsörjande på varsamt odlade grönsaker, rotsaker och frukter! Problemet? Jag är  lat. Så, då kom jag på att kollektiv-boende vore det ultimata! :) Då kom jag på att jag är bekväm och att jag inte har någon lösning på det utan att jag helt enkelt får fundera över vilken livsstil jag vill ha - vad jag ska prioritera. Men, jag vet att jag kommer leva så en dag - om inte minst vid pension. Eller? Nej, då kanske jag är än mer lat och bekväm? Nåja. För var dag tar jag alltfler steg mot ett ekologiskt och rent leverne och en dag kanske jag bor på landet och odlar min egen mat själv. Vi får se vilka fantastiska saker som händer och sker framöver.
 
Jag tänker inte bara på grönt liv utan även på mitt livsstilsprojekt. Min viktnedgång är del av en ändring till en mer hälsosam, 'välbefinnadesam' och hållbar livsstil. Jag funderade på förebilder och tänkte på att många har ex. Jennifer Aniston, Cameron Diaz, Jillian Michaels eller liknande som förebilder. Det beror givetvis helt och hållet på mål och hur vi vill visualisera dem. Min visualisering hamnade till slut på Meryl Streep (via en omväg kring Kate Winslet) och Emelie Forsberg.  Meryl för att jag tycker hon har åldrats med värdighet, skönhet, stolthet och hälsa. Jag vill gärna lägga en grund som gör dels att jag lever till dess jag blir gammal men att jag även har ett liv (när jag blir äldre) som är just fyllt av LIV! För mig är Meryl en visualisering av det värdet. Emelie för att hon befinner sig i fantastiska miljöer och löper i berg och natur. Hon tycks uppskatta och insupa de upplevelser hon får tillgång till och hon löper för att det ger henne glädje. Trots att hon tillhör de bästa tycks hon så jordnära. För mig är hon en visualisering av min önskan att springa högt och långt. Att finna själen i löpningen och att känna in sig själv. Ord kan inte riktigt fånga de känslor jag får vid mina visualiseringar. Jag längtar efter att må bra och att upptäcka världen med ett par löparskor på fötterna. Ett steg och en dag i taget tar jag mig dit! :)
 
Har ni några förebilder som motiverar er?

Kommentarer

  • Estelle säger:

    De få pensionärer jag känner har alltid så fullt upp så det kanske du med kommer ha när tiden är inne för det.
    Jag skulle vilja äta mer raw food hållet så det ska jag läsa på mer om, gillar även tanken på att bli mer självförsörjande och spara mer av miljön och jordens resurser.

    Detta med förebilder är svårt för jag vet inte om jag har nån speciell så där men Moder Teresa verka tuff med sitt engagemang och hjälpande, kan jag säga henne?

    Svar: Raw food är verkligen härligt! Jag har inte testat på bak-recept så mycket men njuter när jag äter rent och rått! Vad inspirerad jag blir av att läsa om dina värderingar och din förebild. Moder Teresa är en fantastisk kvinna som gjort så mycket gott!
    Gentle giant af Sköfvde

    2014-01-19 | 18:15:44
    Bloggadress: http://medsmasteg.bloggo.nu

Kommentera inlägget här: