gentlegiantafskofvde.blogg.se

Vågar jag säga 'come back'?

Kategori: Allmänt

Otroligt nog slog febern ut mig i måndags eftermiddag IGEN! Hur är det möjligt? Jag hade hört talas om två-veckors-förkylningen redan i december men skrattat faran rätt i ansiktet (det får man ju ofta ångra). Jag har aldrig varit så här sjuk och så här länge (18 dagar blev det totalt - för nu hoppas jag att den faktiskt är över) och det är tydligen utmärkande för denna mardröms-sjuka som terroriserar bygden.
 
Det har alltså blivit två träningspass på snart tre veckor. På samma dag. Jag vet att man inte ska träna för att äta men jag tycker om att träna och istället slippa tänka jättemycket på vad jag äter. Mina preferenser ligger ofta inom vad som är s.k. nyttigt. (När jag inte moffar pizza, vilket händer någon gång per vecka.) En liten utmaning står jag dock inför just nu... Just nu är jag inne på mitt längsta rökuppehåll på länge. Min man frågade mig senast i förrgår om jag numer äter mer (vadå?! tycker han jag är tjock ällä?!) och jag svarade kaxigt att jag inte gjorde det och att jag minsann inte var ett dugg röksugen. Well... Lätt att säga när man är döende i förkylning. Idag fann jag mig själv suktandes över chokladhyllorna på ICA och fick mentalt bitch slap mig själv för att komma därifrån. Blev en påse exotisk tutti frutti som mina klåfingrar tydligen fick tag i i obevakat ögonblick. Skämt å sido så tror jag inte på att skylla ifrån mig. Jag har ett munberoende som jag måste få bukt med och som jag måste hålla koll på. Utöver beroendeuppfyllande så innebar rökningen även en coping. Så nu gäller det att få min härliga rumpa upp ur soffan och ut och springa. Reducera stress. Få igång bra hormoner i kroppen. Bli positivt laddad och må bra i mig själv. Annars kommer ni gemensamt få göra en intervention - för ingen kan ensam bära en blåval...
 
Min taktik just nu är att cykla och köra styrka imorgon. Försiktigt för att känna efter. Vill inte ha feber comeback som förra helgen. Om det går bra (aka. jag är inte döende söndag) så ska jag och tok-taxen ut och löpträna. Eftersom han, som det är nu, bara springer på våra promenader så borde i vart fall en av oss fixa springandet. (Fattar inte att man tycka snö är SÅ kul.)
 
Så, håll era tummar så hoppas vi på det bästa! Min plan är dock i tre steg. 1) Kunna träna, 2) Inte substituera cigaretter med choklad, godis eller salta tilltugg, och 3) fixa nyllet. Vet ni vad ca tre veckor förkylning does to your face?! Typ:
 

Eller...

(bilderna jag ville använda vore att skämta om riktigt fraliga hälsotillstånd och det gör man inte helt enkelt (på internet, offentligt, där det sparas forever and ever)
 
Jag startar kurs på måndag och vill gärna vara mitt fantastiska jag då. ;)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: