gentlegiantafskofvde.blogg.se

Veckans vägning

Kategori: Allmänt

Tänkte jag skulle uppdatera er på hur det går... Igår klev jag upp på vågen och det visade minus! Yeay! Mest glad är jag dock över att mitt midjemått minskat rätt rejält. Vet ni... Ibland undrar jag över det där med måttagande och huruvida det är bra markörer. Samtidigt är det vad samhället använder som mått och på något vis kanske det visar om jag är på rätt väg. Ska dock komma på andra mått - ex. energi, glädje, smidighet, ork och flås eller något...
 
Veckans siffror:
Invägning: 110 kg
BMI då: 35.2
Vikt idag: 108.2 kg
BMI nu: 34.6
Diff.: -1.8 kg, -.6 BMI
Mål-vikt (140707): 84 kg
Mål-BMI (140707): 26.9
Kvar till mål: 24.2 kilo, 7.7 i BMI

Kommentarer

  • Lotta säger:

    Bra jobbat!

    Svar: Tack! :-)
    Gentle giant af Sköfvde

    2014-01-14 | 16:18:29
    Bloggadress: http://www.viktinfo.wordpress.com
  • Nina säger:

    Heja! Bra jobbat! :)

    Svar: Tack! :)
    Gentle giant af Sköfvde

    2014-01-14 | 22:05:01
    Bloggadress: http://ninasviktresa.blogg.se
  • smulan säger:

    Vad kul att det går bra och du fått minus :-)
    Håller med om att det kan vara bra att mäta i annat än siffror jämt. Ibland hatar jag att jag måste hålla koll på både vikt och BMI.
    Men om jag får min operation så ska jag sluta med det! Då får kläderna avgöra hur jag håller vikten.
    Rolig idé att mäta i nåt annat. Det måste jag sno, hihi.
    Får se vad jag ska mäta framgången i.
    Sköt om dig!
    Kram

    Svar: Ofta vill jag bara kasta våg, måttband och BMI-skalan. Men, det är så svårt när det är universal-måtten s.a.s. Har inte hunnit tänka ut mina mått än men jag ska göra det i helgen. Jag hoppas din resa går bra och att du får möjlighet att göra operationen snarare än du tror!
    Gentle giant af Sköfvde

    2014-01-16 | 23:55:56
    Bloggadress: http://smulgubben.wordpress.com

Kommentera inlägget här: