gentlegiantafskofvde.blogg.se

Lönlöst att kämpa emot

Kategori: Allmänt

 
 
Jag är extra lugn, i förhållande till de senaste veckorna, eftersom min arbetstyngd minskar denna vecka. Jag höll min sista föreläsning i kursen igår och denna vecka jobbar jag främst förmiddagar med handledning och studiestöd. Det är så skönt! Steg för steg försöker jag flytta fokus till mitt avhandlingsarbete. Denna vecka handlar om återhämtning och vila. Jag funderar även på en kort detox för att rensa ut stress och lite dåliga matvanor ur kroppen. Min plan är att kombinera skrivarbetet med hälsoarbete för min egen skull fr.o.m. nästa vecka. När jag är stressad och det blir långa dagar så tränar jag försiktigt. Jag vet att motion är viktigt även i dessa perioder men för att inte skapa alltför stora påfrestningar på kroppen så blir det lugna promenader med hunden och lugna cykelturer. Jag ser fram emot att växla upp träningen nästa vecka när min kropp förhoppningsvis återhämtat sig.
 
Hur har ni det? Har ni en fin start på våren?
 
Själv kom jag på mig med att längta efter ljus och ljumna kvällar så att arbetsdagarna kan avslutas med långpromenad med hunden. Ljusa kvällar med plusgrader tas dock tacksamt emot! :) Igår hade vi en härligt solig dag här i Skövde och det är som att något vaknade till liv inom mig. En lust. En lust till natur. En lust till att sitta på stadens bästa cafés uteservering och byta meningsfullheter och trivialiteter med fina vänner. En lust till mer. Mer liv. Mer kvalitet. Mer mig. ♥
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Lotta säger:

    Ja, jag har verkligen fått ny energi nu när solen har återkommit. Känns som om den verkligen gör nytta inombords även pm jag inte alltid kommer ut.

    Jag har sedan jämnt att min stressnivå o kroppen också minskat trots att jag har en massa andra tryck så, jo jag mår bra och det låter som du har en bra plan med återhämtning o liknande.

    //Lotta

    Svar: Låter underbart med energi! Jag hoppas att jag har en plan... det känns fint att ha ditt stöd och kunna fråga dig om råd. /GG
    Gentle giant af Sköfvde

    2014-02-18 | 08:30:49
    Bloggadress: http://www.viktinfo.wordpress.com

Kommentera inlägget här: