gentlegiantafskofvde.blogg.se

Lördagspromenad

Kategori: Allmänt

Vinden lade sig och solen kikade fram mellan molnen i morse. Därmed bar det av upp på berget efter att jag och taxen frukost-vilat. Jag har länge haft ögonen på Billingeleden och mitt mål är att gå-springa den till hösten. Tidigare har jag gått från starten, via Stenstorp, upp på södra Billingen och över till norra med mål vid Billingehus. Idag ville jag fortsätt vägen norrut och gick därför från Billingehus till Ryds grottor. Billingeleden är väldigt vacker! Den går upp och ned över grusvägar, skogsvägar och skogsstigar. Det är storslagna vyer, öppna ängar och bäckar som ibland blir sjöar och ibland blir vattenfall när de slingrar sig ned för berget. Perfekt för promenader eller hardcore löpning. För, jag får erkänna, den är ingenting för den som inte har god kondis och styrka sedan innan. Man bör ha gjort sina squats och utfall och fått en bra balans och stabilitet i övrigt. Här och var dyker det upp hala stenar (eller bergshällar för den delen som man förväntas gå eller klättra på) och man behöver ta stora steg ned och upp. Det finns även risk för snubbling och halka över rötter. Men, det är ju det som gör det så perfekt. Det är så ur-naturligt och man blir ett med naturen. Här kommer några bilder:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: