gentlegiantafskofvde.blogg.se

Avlsutning på vecka 5

Kategori: Vikt

Härliga söndag! Tvätten hänger och doftar gott, det har handlats, sambon har åkt till jobbet och jag laddar inför skrivardag och cykelpass. Dagen är ju på inget vis avslutad, och därmed är inte veckan det heller. Men, eftersom jag väger mig på söndag morgnar så ser jag resultatet av mitt slit. Denna femte vecka har jag lyckats få ett minus på vågen (-0.5)! SÅ glad! Resultatet av min livstilsändring ser ut som följande hittills:
 
Startvikt den 15/7 2012: 106 kg (BMI: 33.6)
Vikt vecka 5 (19/8): 103 kg (BMI: 32.9) = - 3 kg och 27 kg kvar.
 
Mål under kommande vecka är att gå ned ett kilo och passa på att köra två pass per dag denna sista vecka innan studenterna kommer. Jag håller även på med 'matvanekollen' på livsmedelsverkets hemsida och kommer rapportera resulatet av det nästa söndag. Jag tycker det är ett mycket bra instrument för att få koll på vad jag egentligen äter och hur mycket vitaminer och mineraler jag får i mig.
 
/GG

Kommentarer

  • Minendie säger:

    Vilken härlig känsla det är när man får bevis för att slitet lönar sig. Bra jobbat!

    Svar: Tackar! Det känns verkligen underbart att 'det händer något'. :-)
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-08-19 | 12:34:44
    Bloggadress: http://minendie.wordpress.com
  • Linn säger:

    Grattis till viktnedgången. Jag har gått ner lika mycket den här veckan. Vet att det är bra, men är så otålig. Vill att kilona ska rasa. Fast om man stadigt går ner ca 0,5 kilo i veckan tror jag är mer hälsosamt för kroppen och lättare att hålla. Keep up the good work:)

    Svar: Tack! Bra jobbat med nedåtgång! Håller med dig om att det är bättre för kroppen att gå ned långsamt. Men vad segt! Jag och min väninna brukar skämta om vår otålighet genom att säga att 'men det är målet som är målet' i kontrast till vägen... :-) Kolla gärna in matvanekollen. Jag rekommenderar dig att fylla i en vecka bara för att få koll på vad du får i dig men även vad du behöver stärka din kost med... Jag har blivit mycket mer medveten och tror att jag med hjälp av det instrumentet kan skapa goda vanor genom att komplettera befintlig kost. Tänker att jag kör en koll-vecka just nu och sedan ändrar en del och kollar om det blir bättre. /GG
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-08-19 | 17:10:49
    Bloggadress: http://mittbastaliv.blogspot.se
  • Linn säger:

    Förresten: Matvanekollen låter spännande. Ska kolla in det:)

    2012-08-19 | 17:12:01
    Bloggadress: http://mittbastaliv.blogspot.se
  • Linda säger:

    Grattis! Har inte tidigare hört talas om matvanekollen men låter spännande, måste kolla in det på en gång. :)

    Svar: Tycker det är ett hjälpsamt verktyg. Jag skapade ett konto och registrerar mig i en vecka för att se vad jag äter och vad jag behöver tillföra i min kost. /GG
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-08-19 | 20:28:05
    Bloggadress: http://lindajsson.wordpress.com
  • alexandra säger:

    vad kul, grattis... får hoppas at gör lika bra resultat den 31 aug:)... så skönt när man börjar gå ner.

    Svar: Tackar! Det är faktiskt jätteskönt att det är skillnad! :-)
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-08-19 | 20:33:10
    Bloggadress: http://mlbloggen.blogg.se
  • Linda säger:

    Grattis!! Underbart att vikten går nedåt. Det är ju dit vi strävar. Kram!

    Svar: Tackar! :-) Jag är mycket glad!
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-08-21 | 16:21:28
    Bloggadress: http://goingsmaller.blogg.se/

Kommentera inlägget här: