gentlegiantafskofvde.blogg.se

Dags för helg

Kategori: Allmänt

Arbetsdagen är till sin ända och det är dags för den första av två mycket efterlängtade helgkvällar. Passade på att träna på lunchen. Eftersom min sambo jobbade till ca fyra fick det bli då. Tycker dock om att ha lite mer tid mellan morgonpasset och dagens andra pass. Kände att jag inte riktigt återhämtat mig.
 
Eftermiddagens arbetspass med artikeln (arbetstitel 'artikel nr 2') gick strålande bra och med mer energi än vanligt. Jag lämnade in min första artikel till tidskriften igår och det gav en skjuts åt humöret. Tänk, om några veckor kan jag vara internationellt publicerad. Så nervöst och glädjande på samma gång!
 
Nu är det dock dags för kväll. När sambon kommer tillbaka från skjutbanan ska vi bara ta det lugnt och ha det mysigt. Troligen blir det att slökolla TV medan vi catch up. Vi har inte setts så mycket i veckan och behöver lite kvalitetstid tillsammans. Imorgon sticker han på skyttetävling och det blir en dag med min artikel. Jag hoppas dock att det är fint väder på söndag så att vi kan vara mycket ute. Snart kommer hösten komma igång på allvar och mina helger kommer vara jobbhelger för att jag ska hinna med allt. Så, vi får ta vara på dessa sista härliga helger.
 
 
/GG

Kommentarer

  • Linda säger:

    vad roligt! jag ska hålla tummarna för dig! Hoppas ni fick en fin kväll =)

    Svar: Tack för tumhållning, behöver allt stöd jag kan få under denna period av förväntan och nervositet. Vi hade en mycket fin kväll. Det är så härligt att 'bara vara' tillsammans ibland när det går tid som man nästintill inte ses på. I vart fall inte ses på ett äkta vis. Jag hoppas att du och ni hade en härlig kväll igår och att dagen startar fint!
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-08-10 | 23:30:55
    Bloggadress: http://goingsmaller.blogg.se
  • Linda säger:

    Ja jag förstår det. Kvalitetstiden är ju superviktig. Förut brukade TOmas jobba långväga och vara borta mellan måndag till torsdag, det var kämpigt. Tack ska du ha, vi hade en lugn kväll igår och idag mår jag tack och lov mycket bättre! Är det för att han tränar inför skyttet ni inte "ses" så mycket?

    Svar: Min sambo jobbar inom omsorgen och har därför oregelbundna arbetstider. Det kan bli sena kvällar, tidiga morgnar och dygnspass. Denna och förra veckan lyckades han träffa in alla typerna och därmed sågs vi i stort sett kl 21:30-22 (för då somnar vi) eftersom jag jobbar dagtid. Dessutom var ju jag hos min mamma tis-ons och det märks/känns när vi inte sover tillsammans. Det jobbiga är dock att jag får närhetsbehov och behov av att 'prata' när vi inte ses så mycket medan han snarare blir mer inåtvänd och distanserad. Så, det var skönt att ha en kväll tillsammans igår och att få en dag tillsammans imorgon så vi kommer mer i fas med varandra och kan umgås. För, vi är trots allt bästa vänner som tycker om och blir mer till liv i varandras sällskap. ;-)
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-08-11 | 08:56:33
    Bloggadress: http://goingsmaller.blogg.se
  • Linda säger:

    Åh jag förstår.. Jag jobbade sådär förut också innan jag fick barn. Det är inte roligt, så jag förstår er verkligen. Han kan inte deala om tiderna så han arbetar bara dagspass?

    Svar: Dessvärre får han i nuläget ta det han får. Om ett par veckor slutar hans sommarvikariat och han blir satt i vikariepoolen igen... Men, vi jobbar på och hoppas på att när han får ett jobb så ska det vara mer regelbundet och dagförlagt.
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-08-13 | 09:32:36
    Bloggadress: http://goingsmaller.blogg.se
  • Linda säger:

    Jaha okay, det är så. Ja då förstår jag. =( Då håller vi alla tummar för fast jobb med bättre tider snarast!

    2012-08-13 | 14:51:29
    Bloggadress: http://goingsmaller.blogg.se/

Kommentera inlägget här: