gentlegiantafskofvde.blogg.se

Dags för kväll

Kategori: Allmänt

Sitter nedkurad i soffan med täcke och ska snart göra kväll. Sambon åkte på skjuttävling tidigt i morse och är ännu inte hemma. Har varit tomt utan honom men jag har fått en hel del gjort. Har dock precis mailat min handledare om att jag behöver till på onsdag för att bli klar. Det känns inte bra alls. Jag vet att det är OK men jag har så höga krav på mig själv att det blir destruktivt ibland. Som nu, när jag känner mig värdelös. Det är ju inte precis den bästa grunden för att komma framåt. Jag måste verkligen bli snällare mot mig själv. Nåja, bra blir det i vart fall! :-)
 
Imorgon kommer studenterna och det är lite nervöst. Nervöst på ett bra sätt. Jag ser fram emot att träffa dem och hoppas på att göra ett gott intryck. Jag är den första de möter av ämneskollegorna och ska ge dem deras första intryck av utbildningen. Lite pirrigt! Ska passa på att göra kväll nu så att jag kommer i säng tidigt. Anar att jag behöver mer tid till nedvarvning ikväll.
 
Imorgon är det dags för gymmet i gott sällskap av min väninna! Det ska bli riktigt nice! Inser att jag faktiskt är en av dem som numera ärligt säger att jag tycker om att träna. Men, jag tror även jag inser att jag säger det var kväll och att det känns liiiite annorlunda på morgnarna. ;-) Här kommer jag stå och trampa imorgon strax efter halv sex: (kan inte få en bättre start på dagen)
 
 
/GG

Kommentarer

  • alexandra säger:

    vad är det du har för yrke? lite nyfiken. lärare?

    Svar: Jag är universitetslärare. Efter mina studier vid högskola blev jag kvar och har undervisat sedan 2004.
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-08-27 | 20:38:29
    Bloggadress: http://mlbloggen.blogg.se
  • alexandra säger:

    i vad? :)

    Svar: Beteendevetenskap. Har mycket undervisning i forskningsmetodik av olika slag.
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-08-27 | 20:59:36
    Bloggadress: http://mlbloggen.blogg.se
  • alexandra säger:

    väldigt impad :)

    2012-08-27 | 21:35:33
    Bloggadress: http://mlbloggen.blogg.se
  • Linda säger:

    Vad härligt med träning och jag förstår precis hur du menar med att man går från att tycka det är joooobbigt till att vara härligt =) Jag hoppas du kan släppa lite på kraven på dig själv så du inte trycker ned dig allt för mycket =O

    Svar: Jag jobbar hela tiden på att sänka mina krav på mig själv. Jag tror aldrig jag kommer få bort dem, men jag blir allt bättre på att hantera dem så att jag inte låser mig pga dem. Träningen går verkligen jättebra just nu och det känns så otroligt skönt!
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-09-01 | 01:23:52
    Bloggadress: http://goingsmaller.blogg.se/
  • Linda säger:

    Som jag sa i ett annat svar så tycker jag att du är så duktig som jobbar med dig själv! =D

    2012-09-01 | 10:56:00
    Bloggadress: http://goingsmaller.blogg.se/

Kommentera inlägget här: