gentlegiantafskofvde.blogg.se

En liten utmaning till mig själv

Kategori: Träning

Mina vanor gör sig påminda genom mina känslor. Jag pendlar mellan stress, uppgivenhet och glädje/stolthet.Så, jag har gett mig själv en utmaning som går ut på att jag i tio dagar ska genomföra två tränings-/motionspass per dag. Jag behöver få en annan inställning till träningen och bryta mina vanor genom att skaka om dem! Eller, det är vad jag tror jag behöver. Så, efter de tio dagarna (som börjar idag) har gått så ska jag utvärdera hur känsloläget är.
 
Jag satsar nu eftersom det är nu som jag sitter mycket med min avhandling, det är nu som allt drar igång igen och jag inte får falla tillbaka och det är nu som jag behöver knäcka de gamla rutinerna som är så emotionellt och beteendemässigt laddade. Jag vill att motion och träning ska vara del av min vardag, att hälsa och välbefinnande ska prioriteras över utarbetning och bortprioritering av mig själv samt att jag inte ska få skuldkänslor över att jag tränar. Jag får för mig att 'krispunkten' är nu och att det bara är att attackera. I slutändan vinner jag mig själv och mår bättre. Det tror jag kommer göra mig till en bättre lärare, författare och forskare i slutändan (om man nu ska begränsa sig till jobbet).
 
Tanken är att jag på morgonen går till gymmet och bland annat umgås med min nya favorit:
 
 
På kvällen är det promenad eller cykel som gäller...
 
/GG

Kommentarer

  • Kimzan säger:

    Jag är precis som du... har så jäkla svårt att få till det där med träningen.... även om jag skulle vilja.

    Jag startade ju en 30 dgr utmaning på mitt wii. Men det gick ju bra ;) Jag tränade mån och tisdag och hade sedan vilodag på onsdagen. SÅ långt gick allt enligt planerna. Sen skulle jag iväg på torsdagen och vi åkte hemifrån kl 9 och kom hem kl 19, ingen träning då. Fredagen- sjukt trött och sliten sedan torsdagens äventyr... ingen träning då iheller... lördagen och söndagen då?? LATHET heter den bittra sanningen.

    Gör om gör rätt... imorgon SKA jag träna!

    Heja dig!
    /Kimzan

    Svar: Och heja dig! Önskar dig ett trevligt träningspass imorgon. /GG
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-08-05 | 19:15:34
    Bloggadress: http://urformtilliform.blogg.se

Kommentera inlägget här: