gentlegiantafskofvde.blogg.se

Full rulle!

Kategori: Välbefinnande

Den här veckan har bara susat till denna onsdagskväll. (Härligt när allt är toppen och man ser allt så mycket mer positivt än det varit.) Massa nya studenter, artikeljobbande, möten hela dagen och ordnande av världsproblem har färgat dagarna och även om jag ätit dåligt, sett i kors av trötthet och inte tränat idag så är jag lycklig. Jag trivs så otroligt bra med mitt jobb även om det innebär en berg-och-dal-bana av glädje, frustration, misslyckande, ilska, kärlek, hat och en massa artigheter och fasader. ;-)
 
Det är ju även så att de kom idag... Frågan är hur jag ska slita mig ifrån dem och den glädje de innebär... Hur jag ska sluta säga preciousss och titta girigt på dem... Jag pratar givetvis om vigselringarna:
 
 
      
Inte alls långt kvar! Ska dessutom vara klar med min licentiatavhandling innan dess. Känns helt omöjligt just nu! Men, what the F... Bring it on!!! Ibland önskar jag att jag kunde köra kattens strategi:
 
     
Men jag vet ju att det dessvärre inte hjälper att sova bort det onda och gömma ansiktet för världen för att den är påträngande. Så, jag tar tjuren vid hornen och vet att jag kommer lyckas! (Ser dessutom inte lika söt ut som honom...)
 
Är nöjd efter en dag av möten, åstadkommanden och ringhämtande. Men, det är inte bara idag som vart härlig. köpte blommor till min älskade igår (visst är han superfin!):
 
  

Hoppas ni alla haft en bra dag så här mitt i arbetsveckan!!!
 
/GG
 
 

Kommentarer

  • Linn säger:

    Jättefina ringar:)

    Svar: Tack! :-)
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-08-29 | 21:09:37
    Bloggadress: http://mittbastaliv.blogspot.se
  • Anonym säger:

    wow! ska du gifta dig, vad kul :) när är det planerat?

    Svar: Det är riktigt härligt! :) Vi gifter oss i december.
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-08-30 | 22:00:01
    Bloggadress: http://mlbloggen.blogg.se
  • Minendie säger:

    Vilka fina ringar! När är det dags?

    Svar: Tackar! Det är dags i december.
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-08-31 | 09:15:29
    Bloggadress: http://minendie.wordpress.com
  • Linda säger:

    Vilka vackra ringar! Jag förstår att du är trollbunden av dem. Snart ska de på hihi. Jag tror det kommer bli toppen och så fort som tiden går så är det nästan imorgon ni gifter er. Ja fin karl!

    Svar: Jag är väldigt nöjd med ringen som ska på om 3.5 månader. Den passar dessutom väldigt fint med min förlovningsring i vitt guld med sju stenar. Tiden rusar verkligen fram och det känns helt fantastiskt!
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-09-01 | 01:20:11
    Bloggadress: http://goingsmaller.blogg.se/
  • Linda säger:

    Ja förstår det! *nynnar bröllopsmusik*

    2012-09-01 | 10:53:47
    Bloggadress: http://goingsmaller.blogg.se/

Kommentera inlägget här: