gentlegiantafskofvde.blogg.se

Fullt-upp-dag

Kategori: Välbefinnande

Har spenderat hela dagen på kontoret, bortsett från härlig lunch på stan med ett par väninnor. Det har varit en del uppgifter att göra av ganska seg karaktär. Men, nu är det gjort och jag känner mig glad över att ha det ur världen. :-) Bestämde mig igår kväll, när jag insåg att det inte skulle gå så bra att varva ned och somna, att jag skulle få ha vilodag idag. Det var frestande imorse att ge sig iväg ändå. Kroppen kändes redo! Men jag vet att på för lite sömn (kom inte till ro, väcktes runt fyra av katten) och dessutom vad jag tror är uttorkning så blir det inte bra i slutändan. Så, idag är det vila och vattendrickande, kärlek och glädje som står på schemat! Det är ju dessutom härligt att faktiskt känna att man kan gå och träna men att det är av andra skäl än ex. lathet och trötthet som man avstår.
 
Nu är det dags att bege sig hem till grabbarna. Jag är tacksam för att jag har ett jobb som jag trivs så bra med, att jag har ett härligt hem att komma till efteråt och att solen skiner idag oavsett vart jag är! Idag har jag dessutom spontant beställt ett par t-shirts som jag kan ha när de nya studenterna kommer. Där står mitt ämne och namnet på framsidan och programmet på bakdsidan. Så, jag borde synas i mängden! :-) Längtar efter att ha dem här och efter att återse studenterna i de övriga kullarna. ni får gärna påminna mig om den här känslan när hösten gått lite längre och jag tycker de mest gnäller och är ivägen. ;-)
 
/GG

Kommentarer


Kommentera inlägget här: