gentlegiantafskofvde.blogg.se

Höst mitt i veckan

Kategori: Allmänt

Efter en fantastisk förmiddag på jobbet och en härlig eftermiddag med arbete hemifrån sitter jag nycyklad och ser på masterchef. Faktiskt trevligt att se det även från soffan. ;-) Har varit frusen idag och trekvart på cykeln med efterföljande bad gjorde susen! Hösten har verkligen kommit till Skövde och det börjar bli dags att gå upp till Rekord och kolla om de har fått in höstens tesorter. Och möjligen några goda, mörka praliner...
 
Att det börjar bli höst innebär även att man får träda med försiktighet här hemma. Katterna drar sig inåt till värmen nu och man får akta sig så man inte sätter sig, lägger sig eller trampar på dem när de gömmer sig bland filtar, täcken, kuddar och stolar.
 
För egen del har tofflorna åkt fram och mysbyxorna har letats upp. Det har även inhandlats ljus och badprodukter. Känner mig redo inför den annalkande hösten. Känner mig dock mindre redo för allt resande som den innefattar. Det är alltid skönt att komma bort och se nya platser och umgås med andra forskare, men jag kommer resa i stort sett varannan vecka. Eftersom jag inte är beredd att ta tåg mot Lund kl halv fem på morgonen så innebär det två nätters övernattning var gång jag ska ned dit. Får väl skriva upp det som i-landsproblem nr 711... (I förhållande till att jag måste äta fler kalorier som är i-landsproblem nr 823.) Tar det som ett gott tecken att jag skapat ett härligt hem med mina grabbar som jag inte vill vara ifrån för mycket. ♥
 
/GG

Kommentarer

  • FitnessMe säger:

    Helt rätt inställning! :-) Och ja, visst har det blivit höstlikt fort!

    Svar: Älskar hösten och tycker det är jättemysigt att den är här! Vilket jag säkerligen inte säger i november men ändå... ;-)
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-08-22 | 19:54:11
    Bloggadress: http://www.fitnessmefitnessme.blogspot.com
  • Minendie säger:

    Jag har börjat se fram emot hösten och det den för med sig. Förr reste jag en del i jobbet och vet förstår vad du menar. Det är intressant och roligt att se andra städer och träffa nya människor men det är nåt särskilt att komma hem igen.

    Svar: Du har så rätt. Ska försöka se positivt på det och njuta både av resa och hemkomst.
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-08-23 | 17:43:07
    Bloggadress: http://minendie.wordpress.com
  • Linda säger:

    JAg gillar också hösten, tycker däremot att det är synd attd et uinte hann bli riktig sommar innan den kom. Visst en del soldagar har vi ju så klart haft med inte riktigt varmt

    Svar: Håller med om att sommaren inte hann komma igång innan den var över. För egen del har jag jobbat så pass mycket under min semester att jag inte riktigt märkt av det. Det jag märkt mest av är att morgnarna varit 'kallare' än vanligt.
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-08-24 | 10:21:29
    Bloggadress: http://goingsmaller.blogg.se/

Kommentera inlägget här: