gentlegiantafskofvde.blogg.se

Lång arbetsdag

Kategori: Relationer

Har arbetat tills nu. Tufft men riktigt givande. Jag älskar verkligen när arbetet flyter på här hemma. Det bästa med att jobba hemma är dessutom att jag kan ha på mig bekväma kläder och skita i att sminka mig. För mig är det frihet. Längtar efter dagar då jag vaknar av mig själv och stannar i pyjamasen läänge. Det lär dröja till dess att viktminskningen kommit igång och jag inte ska till gymmet varje morgon. Längtar även efter krispiga höstdagar då filten åker fram, ljus tänds och te kokas. Mitt jobb är inte likt något annat men jag stortrivs. Idag, som exempel, har jag spenderat tio timmar på att förbättra en text. Och, jag tror verkligen jag har lyckats! Läsningen har flutit på, jag har valt bra utgångspunkter och jag har lyckats få ned mina formuleringar på ett snyggt sätt. Ska nog bli bra i slutändan.
 
Sådana här skrivardagar har jag fint sällskap av katten som gärna ligger nära och sover. Han brukar vara den som är gladast när matte inte går till kontoret utan stannar hemma och sitter still. :-) Ibland har jag sällskap av sambon och är tacksam över att han tycker det är OK att det går diverse serier i bakgrunden medan jag jobbar. Förra året körde jag maraton på Greys Anatomy under en av mina intensiva skrivperioder. Trodde han skulle bli galen. Men inte... Det är en av många egenskaper som gör honom till den fantastiska man han är! Hans acceptans, utrymmegivande och stöd. ♥ Hans stöd är det allra viktigaste och jag är glad för att mitt jobb funkar i vårt liv tillsammans.
 
Katten en av våra arbetsdagar hemifrån...
 
Nu är det dags att göra kväll och varva ned. Imorgon är det gym tillsammans med tjejerna som gäller. Ska bli härligt att se dem igen. Båda uteblev igår pga krasslighet resp. hörde inte väckarklockan. Så, det finns mycket att catch up! Tycker fantastiskt mycket om våra tjejsnackstimmar! Våra tre morgnar lättar dessutom upp gymrutinen som nog skulle bli lite trist annars. Eftersom tre morgnar redan är strukturerade så blir de utgångspunkt för de fyra övriga.Så, tandborstning och ansiktstvätt. Därefter ska jag läsa de bloggar jag följer som pepp inför imorgon. Ska bli kul att se vad ni hittat på idag!
 
/GG

Kommentarer


Kommentera inlägget här: