gentlegiantafskofvde.blogg.se

Längtar efter löpning

Kategori: Träning

Träningen gick superfint imorse. Jag kände mig energifylld (efter några minuter när jag kommit ur morgonpurket), smidig och att det gick 'lätt'. Önskar mig många sådana dagar. Tycker det är spännande att känna hur jag fått mer muskler, särskilt i magen, och hur jag kan använda dem för att ge intensitet åt träningen. Körde dessutom igenom sjukgymnatikövningarna ordentligt. Det hjälper mig att vara mjuk i kroppen under ett par dagar.
 
Efter träningen blev det en sväng till ICA kvantum. I tidningshyllan spanade jag in deras utbud av hälso- och träningstidningar. De har ju några stycken. Men, vissa tycks vara mer till för dem som redan är i form. Jag var lite lockad av att skaffa en som hade en artikel om att bli redo för en halvmara på sex veckor. Eftersom jag är en f.d. springare och älskar att springa så ryckte det lite i musklerna när jag tittade på notisen. Sedan tog jag mina sinnen till fånga. Det är inte dags än. Jag måste ha tålamod med mig själv och min kropp. Det är dock frustrerande att vara en springare och behöva hålla mig till cyklar, crosstrainers, roddmaskiner och gåband. Även promenader kan vara uttråkande. Tror att mitt ben och min kropp kan vara redo om sex veckor för att börja springa kortare intervaller. Jag är rädd för att jag ska börja för tidigt, bara för att jag vill tankemässigt, och att jag därför börjar skada mig igen. Jag slutade springa eftersom det gjorde att jag ofta stukade mig. Så, denna gång ska jag vara redo. Jag ska vara så rehabiliterad som det går. Oj vad jag längtar!!!! Vad härligt det kommer bli!
 
/GG

Kommentarer

  • Linda säger:

    Bra tänkt. Jag tror det är viktigt som du säger att du väntar ett tag till. Starkt av dig att stå emot tycker jag. Jag har aldrig varit bra på att springa. ELler ja, det hade jag kanske varit om jag inte varit lat dvs. Nu har jag lite svårt för det eftersom kroppen fladdrar som ett löv i vinden pga av all hud... men nog ska jag få det att fungera tillslut. Viktmässigt tror jag i alla fall jag borde klara det.

    Nej det är som sagt bra av dig att stå emot för vi vill ju inte att det blir mer skador igen

    Svar: Jag håller med dig i att det är bra tänkt. Så skönt att höra att jag nog tänker rätt. det är mycket svårt att stå emot frestelsen. Särskilt nu när jag kommit igång med träningen och allra helst vill snöra på mig skorna och ge mig ut. Troligen skulle jag ha en nära dödenupplevelse efter fem minuter eftersom jag är ovan. Men ändå! De första två minuterna skulle jag vara lycklig! :-) Min svårighet med löpningen är mina bröst som inte är riktigt löpningsanpassade. De är stora och slår mot bröstkorgen när jag springer om jag inte lyckas packetera dem tills jag får svårt att andas. Men, det logistik problemet får hanteras när det väl är dags! ;-)
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-08-14 | 00:18:20
    Bloggadress: http://goingsmaller.blogg.se/
  • Linda säger:

    Ja du, det där är inte roligt. Jag har samma problem =( Jag brukade alltid ta typ 2 bhar samtidigt förut, eller snöra åt den där bak. Men Tomas sa nu till mig att jag måste köpa en sport bh. Men alltså 400 kronor? Ja, jag får väl lov. Fungerar de inte för dig?

    Ja jag förstår din känsla. Eurofori. Men jag tror du gör klokt i -tyvärr, att vänta. Det vore ju så trist om du skadade dig!

    Svar: Jag har ett par riktigt bra sport bh:ar i min samling. Dyra som sjutton men väl värda investeringen. Det är så otroligt viktigt att de är bekväma men ger bra stöd samtidigt. Hoppas du finner en schysst till dig!
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-08-14 | 19:25:05
    Bloggadress: http://goingsmaller.blogg.se/
  • Linda säger:

    Ja jag får hoppas det. Men det är väl det att de måste vara väldigt dyra om de ska vara bra nog. Vart hittade du?

    Svar: Jag har köpt en av dem i någon affär i stan. Denna är av märket 'stay in place'. Den är mycket bekväm, ger bra utrymme för axlarna samtidigt som den ger bra stöd. Den andra är köpt här: http://www.prestationsklader.se/lopning-c-171-1.aspx?pagesize=12&pagenum=3&useparams=0 Dyrare men helt suverän. /GG
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-08-14 | 21:16:23
    Bloggadress: http://goingsmaller.blogg.se/
  • Linda säger:

    Åh tack så jättemycket! Då ska jag kolla inte så jag också kan träna bättre. TACK!

    2012-08-15 | 12:39:19
    Bloggadress: http://goingsmaller.blogg.se/

Kommentera inlägget här: