gentlegiantafskofvde.blogg.se

Måndag mitt i veckan

Kategori: Träning

Det känns verkligen så, som att det vore en måndag idag. Vet inte varför. Kan säkert bero på väderomslagen och kass sömn därav, vilket inte blir bättre av att sambon är bortrest så att jag inte har någon att knö på. Han tycks bli borta till på fredag och jag borde ta vara på den tiden och skriva en massa. Blir att peppa mig till det runt lunch. Först ska jag till kontoret och göra en massa viktigheter ;-)
 
Började dagen med en timma på crosstrainern på gymmet. Känns väldigt bra även om jag nu märker att jag måste gå upp lite tidigare och få i mig en proteindrink innan så att jag orkar på gymmet. Känns ju så där nu när det börjar mörkna. Men, vi gillar ju utmaningar, annars hade vi ju inte gjort det här!
 
Dagens fundering handlar om vågar. Jag väger olika på vågen hemma och vågen på gymmet, som jag skrivit om innan. Jag väger mer på gymmet (+ 2 kilo) men där går jag även ned mer (tre kilo i jämförelse med ett)... Friend or foe? Det är frågan. Och, det är väl inte så smart att byta våg mitt i viktresan? Nåja, kanske planar de ut i slutändan...
 
/GG

Kommentarer

  • alexandra säger:

    nä det är ju inte så kul, man vill ju inte väga mer på en annan våg. :) kanske ska återgå till den du hade först, det är ju ganska mkt jobb som ligger bakom att gå 2kg.


    Svar: Håller helt med och gamla rostis (min gaaamla våg) får allt hänga med denna resa. :-)
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-08-22 | 14:17:06
    Bloggadress: http://mlbloggen.blogg.se
  • FitnessMe säger:

    Jag måste alltid väga mig på vågen hemma, vågar (hehe) inte lita på nån annan!

    Svar: Jag tänker att rostis (min gamla hederliga våg med fuktskador) får vara den som hänger med i racet. I vart fall så länge den sköter sig...
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-08-22 | 19:55:58
    Bloggadress: http://www.fitnessmefitnessme.blogspot.com
  • Linda säger:

    Jag ser att durdan svarat till de andra att du ska hålla dig till vågen hemma. Det hade varit mitt tips också. Sen om Rostis eller gymmet är den som visar rätt yada yada. Huvudsaken du alltid går efter samma!

    Svar: Håller med. Och Rostis får hänga med så länge som den orkar. :-)
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-08-24 | 10:16:19
    Bloggadress: http://goingsmaller.blogg.se/

Kommentera inlägget här: