gentlegiantafskofvde.blogg.se

Mästercyklaren

Kategori: Träning

Har vunnit över min egen lathet och trampat 20 km på cykeln. När klockan slår sex och masterchef professionals börjar så sitter jag allt som oftast på cykeln. Det är en perfekt kombination av underhållning, träning och inspiration. 
 
       
 
Att cykla till matlagningsprogrammet börjar bli en vana som underlättar mina mind battles. Den förmodade saknaden om jag inte skulle träna är ett utmärkt driv och god övertalning när latheten smyger sig på. Jag ser redan fram emot att träna imorgon på morgonen. Blir konditionsträning imorgon när jag är själv. Härlig musik och jag och crosstrainern och rodden. ♥ Tänk om denna känsla kunde hålla i sig! Men, här är det lite som groundhog day: Varje morgon när klockan ringer är en dejavu upplevelse av trötthet, motstånd och önskan om att istället stanna i sängen. Borta är insikten, längtan och glädjen. Som tur är dyker de upp igen ca tio minuter in i träningen! :-)
 
Just nu deltar min sambo i klubbmästerskapen och jag håller tummen här hemifrån. Han förtjänar verkligen att det går bra ikväll så hårt som han tränat och kämpat i år.
 
/GG

Kommentarer


Kommentera inlägget här: