gentlegiantafskofvde.blogg.se

Nya och gamla mönster

Kategori: Välbefinnande

Efter morgonträningen med tjejerna så passade jag på att ta med sambon på en halvmilapromenad. Jag tycker det är ett skönt komplement till att jag kör mest styrka när jag tärnar med tjejerna. När jag promenerar efteråt så känns det som att musklerna inte drar ihop sig på samma vis, de blir inte lika stela och de har cirkulation. Det var riktigt härligt ute:
 
 
Resten av dagen har flutit på fint. Men, jag märker hur jag direkt sugs in i den inställning till mitt jobb och till allt annat i mitt liv jag haft 'förut'. Så, jag kommer behöva kämpa för att komma ur de hjulspåren! Jag kommer få kämpa för att inte prioritera jobbet framför mig själv och framför mina relationer. Om jag halkar tillbaka så kommer jag aldrig lyckas med mitt mål. Jag kommer inte vinna mig själv. I mina tankar är jag så trött på att komma sist i mina prioriteringar och jag är trött på att mitt sociala liv är sisådär.
 
Jag måste minnas att det är de gamla mönstrena som gjort att jag gått upp i vikt, som gjort att jag skäms inför mina vänner för att vi inte ses, som gjort att jag varit så utpumpad att jag inte ens orkat med att ha ett kärleksliv med sambon. Det vill jag ju inte tillbaka till! De nya mönstrena innebär energi, umgänge och kärleksliv. De innebär att jag steg för steg går ned i vikt så att jag orkar mer, mår bättre, förhoppningsvis slipper en del krämpor och får leva längre samt att jag gör rätt prioriteringar som leder till detta. Det är dessa nya hjulmönster som behöver nötas in, bli riktigt djupa och inkörda. En dag når jag till en punkt där hjulspåren är så tydliga att jag spårar i dem utan att tänka på det. Den dagen ser jag fram emot. Kampen den får tas här och nu. Även om det må verka trivialt för er som läser så känns det som en kamp om liv och död för mig. För, ärligt, jag kan inte fortsätta som förut utan att göra mig ensam, bitter och troligen fet. Framgångsrik professionellt skulle jag vara men jag skulle ha misslyckats helt i det privata och det skulle jag inte kunna förlåta mig själv.
 
Jag får luta mig tillbaka på att jag faktiskt bestämt mig för att göra en förändring som innebär en förändring i livsstil och hålla fast med mina omanikyrerade naglar vid det.
 
/GG
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: