gentlegiantafskofvde.blogg.se

Nytränad

Kategori: Träning

Sitter här och är nöjd efter cykelpass. Har börjat få upp farten och utmanade mig själv med att cykla två mil under 55 minuter. Lyckades! :-) Känns jättebra. Det är inte så jättesnabbt men det är ett bra mål för mig och terminatorbenet. Ska försöka hålla det i ett par veckor och sedan satsa på att komma under 50 minuter. Det är jätteskönt att jag har fått fart på benens leder. Det underlättar ju dessutom att delar av innanlåren och magen har försvunnit så att det inte är saker som flötar ivägen. ;-) Sitter nu här med mitt vatten och njuter av stunden. Det är en så härlig stund då kroppen gjort sitt och jag har lyckats köra ett bra pass. Kvällen blir ju dessutom så fint avslutad när kroppen är lugn och avslappnad.
 
/GG

Kommentarer

  • Linn säger:

    Vad bra kämpat. Blir så inspirerad av dig och alla andra som ligger i så med träningen. Gäller att ta tillvara på den inspirationen också. Jag ska börja cykla fram och tillbaka till jobbet nästa vecka. Det blir dryga 1,5 mil/dag fram och tillbaka. Perfekt när jag då inte kommer hinna med att gå lika mycket som nu. Ska försöka trampa på lite extra på vägen hem.

    Svar: Det är ju jättebra jobbat att cykla fram och tillbaka till jobbet! Vilken härlig vardagsmotion och god vana! Tror det är ett bra sätt att jobba in motionen i vardagen när det är mycket runt omkring!
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-08-13 | 21:55:54
    Bloggadress: http://mittbastaliv.blogspot.se
  • Minendie säger:

    Visst är det en skön känsla efter ett avklarat träningspass.

    Svar: Åh, det är jätteskönt! För mig har den känslan blivit en motivaiton när det känns tungt med träning.
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-08-13 | 21:58:34
    Bloggadress: http://minendie.wordpress.com
  • Linda säger:

    Å Gud vad skönt. Så himla duktig är du. Jag vet inte om jag skulle klara så länge. Vet vad du menar med den där sköna känslan i kroppen. Önskar jag kunde träna nu också

    Svar: Tack för peppande kommentar! Den sköna stunden efter och hur bra jag mår efter träning är lika mycket motivation som att jag når mina mål och hur gott det känns att träna, att ta i, att bli svettig och köra på! :-) Brukar tänka på hur skönt det känns efter träning när jag verkligen inte vill träna...
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-08-14 | 00:13:57
    Bloggadress: http://goingsmaller.blogg.se/
  • Linda säger:

    Det tror jag är en smart peppning till dig själv faktiskt! Jag kanske skulle köra den jag också de gånger jag inte har ludt! Tack för tipset =)

    2012-08-14 | 19:26:16
    Bloggadress: http://goingsmaller.blogg.se/

Kommentera inlägget här: