gentlegiantafskofvde.blogg.se

oväntad utmaning

Kategori:

Här händer det spännande saker! I våras anmälde jag mig till en konferens med fokus på statistik i samhällsvetenskapen. Är lite blyg när det gäller just undervisning i statistik och tänkte att jag kanske kunde hålla i en workshop om erfarenhetsbaserat lärande när det gäller statistik. Jag menar, det är ju ett me rinformellt forum med färre personer. Idag fick jag mail om att jag komme rbli kontaktad gällande en presentation om mitt ämne. Gah! Usch vad nervös jag blev en stund medan det enda jag fick ur mig var 'say whaaaaaaaaaaaat?'. Nu tänker jag istället att det är en utmräkt utmaning för mig. Jag behöver ju utvecklas som lärare och att hålla ett föredrag inför många personer (som dessutom är professorer...) kommer vara ett lagom steg utanför min comfort zone. Jag hade absolut inte känt mig nervös om det hade varit ett ämne inom ramen för det jag brukar åka på konferenser med. Detta är dock nytt. Jag är nog lite rädd för att framstå som naiv inför alla erfarna, kunniga och duktiga seniorer. Dessutom kan de som håller på med undervisning i statisk vara lite speciella så jag är rädd att d ekommer krossa mig bara för att visa hur de själva är bra. Så, ni får hålla tummen när dte blir dags!
 
Sambon är fortfarande i Dalsland och fixar. Är så stolt över honom! Han är en person som får saker gjorda och som kan utmana sig själv. OK, att han ibland gör det på ett lite 'manligt' vis. Ex kan jag sitta och jobba och ser att han gör sig iordning. När han ställer sig på hallmattan så säger jag 'vänta lite'. Han stannar upp och säger 'ja, älskling' och jag säger 'har du glömt att berätta något?'. Då brukar han komma på att han glömt berätta att han ska sticka iväg en hel eftermiddag för att ordna med något. Ibland kan han dessuotm utmana sig själv på ett litet dumdristigt vis. Ex. när han fick för sig att han skulle lossa på eluttaget när han skulle tapetsera köket. Tapeterna sitter lite skevt och vi har numer en lampa som inte fungerar... :-) Men, jag älskar även de sidorna hos honom!
 
Hans fixande med tak på hus han har på en tomt är dessutom ett steg i att vi ska ordna med ett sommarparadis på den tomten. Den byggnad han lägger tak på är den sista av flera 1800-talsbyggnader (om jag minns rätt, gammalt är det i vart fall). Just nu bevaras den väl mest för att vara ett lagringsutrymme. Tanken är att vi sedan rensar upp på tomten (finns nedblåsta småhus och en massa skit) och bygger sommarstuga på den grund som finns. Stugan ska dessuom vara en replika av det boningshus som en gång stått på tomten. Ska se om jag få tag på bilder att lägga upp. Tror det blir jättefint och beundrar hans förmåga att ta steg för att vi ska komma dit. Ska dessutom bli underbart att ha ett ställe när hans föräldrar eftersom det annars kan bli att vi åker upp dit ganska sällan.
 
/GG

Kommentarer

  • FitnessMe säger:

    Härligt med en inspirerande person så nära i vardagen! :-)

    2012-08-22 | 19:58:33
    Bloggadress: http://www.fitnessmefitnessme.blogspot.com
  • Linda säger:

    Grattis till att de ska kontakta dig!! Ibland behöver vi stora utmaningar för att gå framåt. Det kommer gå så himla bra!!

    Åh hihiu jag vet hur karlar kan vara =P

    Svar: Tackar! Jag håller fullständigt med. Det kommer vara nervöst men jag kommer ut på andra sidna som ett mer utvecklat jag.
    När det gäller karlar så försöker jag tänka att 'det är inte skillnad' och 'man ska inte kategorisera kön'. Men ibland känns det som att män är en egen sort för sig. Jag kan höra mina egna anekdoter eka bakåt i generationer och sidleds mellan mina vänner.
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-08-24 | 10:09:16
    Bloggadress: http://goingsmaller.blogg.se/

Kommentera inlägget här: