gentlegiantafskofvde.blogg.se

Redo för kväll

Kategori: Allmänt

En timma på cykel fick bli mitt andra träningpass idag. Så, nu har jag både jobbat och tränat färdigt för idag! Me so happy!!!
 
Är full av energi och undrar vad jag ska hitta på denna eftermiddag/kväll? Sambon jobbar till kl tio så det blir till att sysselsätta mig på egen hand. De flesta av mina vänner är i Sthlm för Pride eller njuter av dessa härliga sista sommarhelger genom att umgås med familj och släkt annorstädes. Men, kanske det finns någon kvar i stan ?
 
Jag skulle i.o.f.s. kunna passa på att gå ut till gräset och läsa. Just nu läser jag en biografi om Julia Child. Den är så fin. Hon är en av mina förebilder! Hon är en stark kvinna som gått sin egen väg och upplevt en hel del äventyr. Ett genomgående tema, både implicit och explicit på sina ställen, är att hon är lång och ofta beskrivs som okvinnlig eller bärare av manliga drag. Av hennes framtida man beskrivs hon ex. i ett tidigt brev som oattraktiv men trevlig med ett sinne för practical jokes och svart humor. Jag känner igen mig mycket i det. Särskilt detta med att vara lång och sticka ut som kvinna just för att man inte förkroppsligar stereotypen av kvinnlighet. Jag var lång redan som ung/barn och det är något jag gillar men som kan bli jobbigt ibland. Som i helgen när jag umgicks med tjejgänget och de är ca 160 cm långa och använder converse medan jag blir en bra bit över 185 i mina klackar. Eller som tidigare när jag och grabbgänget gick ut på Bogrens eller Husaren (de lokala vattenhålen för easy pick ups) och tjejerna som går förbi slutar i min brösthöjd... Då känns det att jag sticker ut. Därav mitt smeknamn här på bloggen. Jag har alltid kännt mig lite som en jätte, trots att jag bara är något över medellängd. När det gäller 'gentle' så är det något jag hela tiden strävar mot. Jag vill vara mer ödmjuk och mjukare i mitt sätt.
 
Eller,  så njuter jag av den svala kvällen och promenerar upp till stan och hyr en film. Är sugen på att se My week with Marilyn som ska ha kommit ut nu. Så, just in case, no spoilers.
 
                                                
 
/GG

Kommentarer

  • FitnessMe säger:

    Åh den vill jag också se, den ligger hemma men jag har inte tittat på den än. Bra jobbat och hoppas du får en trelig kväll!

    Svar: Nu ligger den här hemma också och ska få förgylla min kväll. Tror att jag och katterna får en riktigt trevlig kväll! Jag önskar dig det samma!
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-08-04 | 18:31:07
    Bloggadress: http://www.fitnessmefitnessme.blogspot.se
  • Viktkamp säger:

    skönt att vara full av energi =)

    Svar: Ja verkligen!!! :-)
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-08-04 | 22:18:25
    Bloggadress: http://viktkamp.webblogg.se

Kommentera inlägget här: