gentlegiantafskofvde.blogg.se

Seg morgon

Kategori: Träning

Är hemma igen efter morgon på gymmet och avstämning på kontoret. Usch vad jobbigt det var med gymmet imorse! Vaknade och var supertrött. Hel min krop skrek efter sömn och det blev att snooza en kvart (tre larm).Min trötthet beror delvis på katten som väckt mig runt halv två och igen runt fyra. Jag tror den även delvis beror på 1) Jag kom inte till ro igår kväll och har sovit ca sex timmar (inkl avbrott) isf för de sju-åtta som jag behöver, och 2) det är kallar om nätterna nu. När det blir kallare så sover jag djupare och det tar längre tid för kroppen att vakna till. Så, kan bli fler trött-morgnar...När jag väl tränade så var det så där segt. Ni vet, när man känner varje steg man tar och tittar ned och tänker 'har det bara gått fem minuter'. Blä på det! Dessutom kom en av mina kollegor in när jag hade fem minuter kvar. Känns alltid udda att stå i träningskläder inför någon som man har en formell relation till (iofs inte värre än att hamna i Friskis&Svettis duschen bredvid en student - mitt skäl till att enbart ha gått dit på prova-på gången). Men, det bjuder jag på. Tror nog att det mest var den höga volymen på radion han fokuserade på. :-) Det är intressant att bevittna någon som verkligen vill ändra på något men som, av sociala skäl, inte gör det. Jaja, det var inte många minuter han behövde stå ut.
 
Nu är planen att jobba med min artikel. Har tagit ut några artiklar som kan vara till stöd i mitt arbete. De ser extremt tråkiga ut... :-) Det gäller att passa på att jobba med forskningen denna och nästa vecka. sedan kommer studenterna och det blir full rulle!
 
/GG

Kommentarer


Kommentera inlägget här: