gentlegiantafskofvde.blogg.se

Sköna söndag

Kategori: Vikt

Idag är det sista träningsdagen på vecka 4 och min sista dag på min egen utmaning. Tycker att träningen har gått strålande fint! Jag har tränat/motionerat mellan en och en halv till tre timmar per dag. Vad gäller min egen utmaning till mig själv (att träna/motionera två gånger per dag i tio dagar) så var det enbart i torsdags som det sprack. Så, bra jobbat! Dagen till ära så körde jag 2 x 30 minuter crosstrainer (behöver skaka loss benen en stund emellan) och rodd på det. Jag avslutar med rodd eftersom jag har en tendens till att svanka även när jag kör XT och i rodden böjer jag och sträcker ut ryggen igen. Det och stretch är guld värt som avslutning. Så, efter en bra vecka så kan man ju tycka att det borde ge toppenresultat på vågen. Eller hur? Men nej. Jag har inte gått ned ett endaste ynka gram. Min sambo ger mig stöd och säger att det är för att jag bygger muskler och att det kommer dra igång som sjutton sedan eftersom muskler gör att man förbränner än mer. Jag tittar då på honom med förkrossad blick och nickar lite försiktigt. Egentligen bryr jag mig inte massa om hur snabbt jag går ned. Men, jag vill ju gärna se resultat av mitt slit. Jag behöver en morot. Jag behöver se att det jag gör fungerar. I nästa vecka ska jag lägga på mer kondotionsträning så får vi se hur det går. Hoppas jag kan leverera resultat om en vecka.
 
Idag tänker jag dock inte hänga upp mig på min stillastående vikt. Det är bara att köra stenhårt under nästa vecka. Istället ska jag och sambon åka till Kinnekullegården och äta god lunch och promenera upp till utkikstornet. Om ni är i trakterna någon gång så rekommenderar jag detta ställe starkt. Kika in på http://www.kinnekullegarden.com/ för mer information.
 
/GG

Kommentarer


Kommentera inlägget här: