gentlegiantafskofvde.blogg.se

Start på fjärde träningsveckan

Kategori: Träning

Tänk att det redan har gått tre veckor! Och vad mycket som har hänt med mig hälso-, kropps- och välbefinnandemässigt. Helt fantastiskt. Det sägs att man skapar vanor på tre veckor och att de tre första veckorna är de mest jobbiga just eftersom man inte har vanan. Kan nog hålla med om det till viss del. Jag anar i.s.f. att träningen kommer att sitta sjätte veckan efter att jag integrerat tränings- och jobbrutin. tycker dock att jag varit riktigt awesome som kämpat och tagit mig igenom dessa veckor. Var avskyvärt segt stundtals.
 
Imorse var det dock inte den 'vana' jätten som vaknade och gick till gymmet. Fy vad det var jobbigt! Tur att min väninna tränade med mig annars hade jag nog aldrig tagit mig dit. Var fruktansvärt trött, dock mer smidig än någonsin! Jag har tidigare kunnat vara väldigt stel på morgonarna. Inte i hela kroppen men i vart fall i ryggen. Det har blivit så mycket bättre.Har kommit på att den sjukgymnastikövning jag gör i benpressen gör underverk för den nedre delen av min rygg och det där svaga stället som jag haft ryggskott på tidigare. Love it! Under de tidigare tre veckorna har jag även haft problem med mitt vänsterben. Det har inte riktigt velat/kunnat sträcka ut sig när jag gått på crosstrainern eller gjort vissa övningar. Nu tycks även det hänga med och träningen gick väldigt bra idag. Bra start på veckan alltså trots att jag var mer som troll än människa runt halv sex.
 
                                                 
                                                                        "Nu ska jag göra mig fin"
 
Sitter nu på kontoret och har 45 minuter till dess kollegorna börjar droppa in. En härlig lugn stund att jobba undan lite på.
 
/GG

Kommentarer

  • FitnessMe säger:

    Underbart, bra jobbat! Och vad härligt det är när man känner i kroppen att det går åt rätt håll, att den funkar! :-D

    Jag gillar också att vara tidigt på jobbet. OCH att träna på morgonen. Får fundera den här sista semesterveckan hur mitt tränings/jobb-"program" ska se ut framöver!

    Svar: Tack för pepp! Är mycket glad för att jag har funnit något som funkar för mig!
    Jag har omvandlat min tidiga jobbrutin till en tidig träningsrutin och ibland tar det emot något otroligt. Jag får ibland dåligt samvete och tänker att jag borde eller skulle kunna jobba istället. Det är min stora kamp just nu. Jag har löst det genom att träna halv sex till halv sju så kan jag vara på jobbet runt sju. När jag sedan bara tränar en gång per dag så kommer jag ha mina träningsmorgnar och mina jobbmorgnar tror jag så att det blir balans. Tror det är bra att ha en plan innan man går tillbaka från semestern. Det blir något att hålla i när vanor gör sig påminda och 'jag kanske borde' dyker upp... :-)

    /GG
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-08-06 | 09:41:07
    Bloggadress: http://www.fitnessmefitnessme.blogspot.se
  • Linda säger:

    Underbart bra gjort av dig att komma upp tidigt och få lite jobb gjort. Jag är riktigt IMPONERAD. Skönt också att du känner ordentliga förändringar i kroppen, med smidighet, ryggen och benet. SÅnt gör ju att man blir taggad till tusen!

    Svar: Tack för peppande kommentar! Är riktigt taggad och ser numer fram emot, rent utav längtar, till nästa träningspass. Det gör jag i vart fall fram till dess jag vaknar kl 5 och undrar vad jag håller på med. ;-)
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-08-06 | 14:17:28
    Bloggadress: http://goingsmaller.blogg.se/
  • Linda säger:

    Haha ja, men jag är riktigt imponerad över att du går upp och gör det då. Tror många skulle låtit bli!

    Svar: Thank you! Jag längtar till den dagen jag hoppar sprudlande upp ur sängen och med hurtiga kliv beger mig till gymmet... Börjar ana att det antingen komemr ta tid eller att det rent utav aldrig blir så ;-)
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-08-06 | 23:45:05
    Bloggadress: http://goingsmaller.blogg.se
  • Linda säger:

    Jag tror det ligger närmare än du tror! ;-)

    Svar: Tack för pepp! Jag önskar att det är så. Och hur säger man? Fake it til you make it? Så, det är bara att kämpa på.
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-08-09 | 10:09:31
    Bloggadress: http://goingsmaller.blogg.se
  • Linda säger:

    Gud, den var bra haha, den ska jag köra med!

    2012-08-10 | 18:53:48
    Bloggadress: http://goingsmaller.blogg.se

Kommentera inlägget här: