gentlegiantafskofvde.blogg.se

Tankekorn från Alison Sweeney

Kategori: Välbefinnande

"One thing I learned from Jillian [Michaels] is that when you're tired, you crave sugar because your brain needs sugar to sustain itself. So when you're tired, one of the first symptoms is that you'll look for something sugary to eat because you're trying to stay awake. So think of it that way, instead of, 'Oh, I'm so weak-willed.' It's not that. Close your eyes! You need rest." För mer tips kolla här.
 
/GG

Kommentarer

  • Linda säger:

    Först och främst! I det inlägget där jag kommenterade till dig angående kalorierna så har en kille som jag brukar prata med via kommentarer (han är någon fprm av träningsexpert eller så) försökt svara lite mner noggrannare på din fråga angående kalorier. Det handlar något om baskalorier osv. Jag förstår inte riktigt hur han menar, men han skrev nog svaret både till mig och till dig -så jag tänkte att du kanske ville titta.

    Sen också, vilket bra tips! (och imorgon ska jag läsa igenom hela din blogg från idag och igår för jag har inte läst någons blogg på två dagar nu. SÅ imorgon blir det kommentarer från mig =P) Kram

    Svar: Jag anade nog att det kunde vara något åt det hållet. Mycket bra svar från honom.
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-08-22 | 23:29:09
    Bloggadress: http://goingsmaller.blogg.se/
  • Linda säger:

    (och ignorera gärna mitt slagviga nattskrivande till dig. Ser att det är lite roliga stavningar lite här och där)

    2012-08-22 | 23:30:18
    Bloggadress: http://goingsmaller.blogg.se/
  • Minendie säger:

    Det var bra sagt, jag ska tänka på det när suget sätter in.

    Svar: Jag tycker också det är bra. Särskilt eftersom jag inte tänkt på det innan. Jag kan vara osugen hel dagen men sedan bli sugen på kvällen. Om detta stämmer så förstår jag nu varför lite bättre. Istället för att bara tycka suget är jobbigt ska jag, i vart fall ett tag, försöka tolka det som trötthet.
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-08-23 | 17:50:46
    Bloggadress: http://minendie.wordpress.com
  • Linda säger:

    Ja jag tycker han är bra på att ge svar. Jag skrev i bloggen ett svar han gav mig tidigare om hur det fungerar att gå ned. Men jag har i alla fall checkat med honom nu att infot jag gav dig (vilket är nått jag fått lära mig från viktklubb) stämmer. Än så länge så verkar han ha hållit med om att svaret jag gav dig stämmer, men vi diskuterar det nu på facebook. Jag säger till om jag får veta något nytt viktig som du kan vilja veta =)

    Svar: Det låter toppen!
    Önskar dig en fin fredag och fantastisk helg!
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-08-23 | 23:18:22
    Bloggadress: http://goingsmaller.blogg.se/

Kommentera inlägget här: