gentlegiantafskofvde.blogg.se

Trötthet

Kategori: Allmänt

Tröttheten har slagit till här. Under hela veckan har jag varit väldigt trött och varken eftermiddagsvila, vattendrickande eller sovmorgon tisdag och idag har gjort någon förändring. Den har lurat i faggorna som när lejon sett ut skadade djur på savannen och har nu anfallit. Lite segt är det men helt OK. Jag tror på att man inte ska äta så mycket 'piller' utan att det mesta löser sig med bra kost, god vätskebalans, bra sömn, bra träning och frisk luft. Idag har jag dock fallit för alla goda tips jag får och köpt både omega 3, vitamintabletter och rosenrot. Så, vi får se om det gör någon skillnad.
 
Har tagit det lite lugnt med träningen idag och det blev 'bara' en halvtimma på cykeln nu på kvällen. Det gick bra även om musklerna kändes stumma. Och denna kväll, vad som förhoppningsvis är sambons sista bortakväll, spenderas med att se på 'Dark knight'. Funderade på att se 'PS. I love you' eller 'American history X'. Båda är fantastiskt bra filmer. Den sistnämnda gör mig dock så illa berörd att jag hoppar den så jag inte blir helt nere och ledsen över att det finns en viss typ av människor som behandlar andra illa. 'Ps I love you' är väldigt fin men jag gråter alltid floder av den, no puffy eyes for me thank you! Skämt å sido så vill jag inte bli ledsen. Det låter kanske lite udda att bli ledsen av den filmen eftersom den även är mycket charmig. Men, efter min fars död och efter hjärtkrossande efter det så är jag en otroligt blödig person... Så, 'Dark knight' it is. Får se hur länge jag sitter uppe. Blir nog sänggång här snart.
 
Jag såg på 'Du är vad du äter' medan jag cyklade. Vi har väl alla en åsikt om Skipper men jag blir alltid väldigt inspirerad av henne. Hennes tanke om organiskt baserad kost med mycket fräscht och färskt, blandat med nyttiga fetter och bra proteiner är right up my sleeve! Blev så pass inspirerad att jag återigen funderade över mina olika mål. I mars är jag troligen i mål med min vikt och det gäller att hitta fler morötter. Jag skrev innan om att jag och min väninna ska köra en 16månadersutmaning och jag hoppas jag kan övertala henne till att springa det här loppet med mig. Fårskalleloppet! :-) Kan det bli bättre timing och bättre namn? Då skulle jag även kunna passa på att sticka dit någon vecka innan tillsammans med min älskade sambo vars släkt kommer från Gotland. Vi har alltid tänkt besöka ön och de platser som är knutna till hans historia. Vi vill gärna strosa omkring, upptäcka fina platser och besöka mysiga ställen. Det skulle helt enkelt vara toppen!
 
Längtar även efter att börja på gymmet efter årsskiftet. Vi kommer skriva in oss på detta gym. Blir en ny förändring för mig att gå på gym och ta olika klasser. Är som sagt mycket av en ensamvarg när det gäller träning och det har aldrig lockat mig. Men, ser det som ett steg i att komma än bättre i form inför höstens ettårsfirande med lopp, vilket även sammanfaller med mitt delmål att hålla vikten i ett halvår. Min belöning för min viktnedgång är även den knuten till detta. Jag ska, när jag går i mål med min vikt, införskaffa de där snygga och dyra löparkläderna jag spanat på rätt länge nu. :-)
 
/GG

Kommentarer

  • Linda säger:

    Jag förstår dig helt och hållet. Jag undviker filmer som får mig att bli ledsen eller nedstämd. Finns ingen anledning tycker jag så äventyr eller komedi blir det oftast för mig

    Svar: Låter som goda genrer! Jag vet inte varför jag har blivit så blödig. Antar att det är en del av att bli äldre. (Mer erfarenhet = mer inkänning)
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-08-24 | 11:02:08
    Bloggadress: http://goingsmaller.blogg.se/
  • Minendie säger:

    Jag är också väldigt blödig. Kan sitta och gråta framför tv'n till program som ingen annan gråter till. Ibland tycker jag att det är skönt att få gråta ut ordentligt till en film.

    Svar: Jag känner igen mig och håller med om hur skönt det kan vara!
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-08-26 | 16:53:33
    Bloggadress: http://minendie.wordpress.com

Kommentera inlägget här: