gentlegiantafskofvde.blogg.se

Upp till kamp!

Kategori: Välbefinnande

Morgonträningen gick fint idag. Musklerna kändes lite trötta så jag valde att inte maxa. Den främsta tärningen idag var nog dessutom mental och emotionell. När jag stod på crosstrainern och blickade mot klockan (05:45) kom tanken ilande: 'borde jag inte jobba istället'. Snabbt som sjutton gick det och jag hann inte mota bort den. It really took me by surprise!
 
Vanor är svåra att ändra och det är de emotionella och beteendemässiga sidorna hos vanorna som är allra svårast att ändra på. Förnuftigt kan jag förstå och prioritera rätt. Men emotionellt och beteendemässigt finns det fortfarande motstånd som ger upphov till tankar lik den beskrivna. Kampen mellan å ena sidan skuld och stress och å andra sidan glädje och stolthet är tuff att hantera. Särskilt när känslorna smyger på och finns i bakgrunden. Tror på att detta blir bättre med tiden genom att jag bearbetar känslor och fortsätter hålla på nya vanor och nya prioriteringar. Jag har gott om stöd för att göra denna livsstilsförändring men inser att det i slutändan är jag, ensam med mina tankar och känslor, som måste fixa detta!
 
/GG

Kommentarer

  • FitnessMe säger:

    Så sant! Det där känner jag igen mig jättemycket i.

    Svar: Grattis till fina resultat idag! Bra jobbat!
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-08-03 | 09:29:47
    Bloggadress: http://www.fitnessmefitnessme.blogspot.se

Kommentera inlägget här: