gentlegiantafskofvde.blogg.se

Usching morgon på vad som blir en bra dag

Kategori: Välbefinnande

Både har och inte har en bra start på dagen. Vaknar superseg och med tydliga tecken på migrän. Värsta uppvaknandet jag kan ha! Under morgonträningen blev jag illamående, kände av migränen än mer och sitter nu här lite lagom spyfärdig med spänningar upp genom nacken och en ansiktshalva som hänger lite halvt om halvt bulldogaktigt. En riktig fräsching med andra ord ;-). Det är den mindre bra delen. Den bra delen är att min väninna är hemma efter tripp till familj i Småland och att det var så härligt att se henne och ha henne med i gymmet.
 
När det gäller migrän kan träning hjälpa ibland men inte ibland. Därför är det lite en av en chansning att gå till gymmet när jag känner av det. Givetvis kan jag aldrig köra hårt utan får ta det lugnt. Efter en rejäl omgång för tre år sedan så kommer den långsamt och ofta kan jag avhjälpa den genom att slappna av och ta det lugnt. Idag krävs det nog mer än så. Det får bli att vila och inte göra något ansträngande för perceptionen (ex. sitta och blogga...). Behöver bli klar med min artikel i helgen och det funkar verkligen inte att bli kass nu. Tror på bad och sömn! :-)
 
ÅHHH!!! Idag kommer min man hem! Det ska bli helt underbart! Kommer sova som en gris i natt, nära nära. Efter tio år så är jag inte riktigt hel utan honom. För att inte låta lika osjälvständig så kan jag i vart fall konstatera att allt är mycket bättre med honom hos mig. Han är min bästa vän, min partner och min älskade. Han gör mig bättre, lugnare, gladare och mer omvärldsförankrad. Han gör att fåniga kärlekssånger make sense och att världen blir en vackrare plats att leva på. Han gör att jag vill vara mitt bästa och bli allt jag kan bli. Han gör mig helt enkelt till en bättre person och jag är så glad över att få spendera mitt liv tillsammans med honom och att han vill spendera sitt med mig. Tror att vårt liv tillsammans alltid kommer vara fantatiskt, spännande och tryggt.♥
 
(Påmin mig gärna om detta hyllande när jag i nästa vecka tycker att han kväver mig, skitar ned och är alldeles för oordningsam för att jag ska kunna bevara mitt psyke intakt.. ;-) )
 
Önskar er alla en god start på denna fredag och en fin början på helgen!
 
/GG

Kommentarer

  • alexandra säger:

    haha.. du e rolig du... men det är sant,man kan inte leva utan dem och ibland inte med dem:)

    Svar: Håller helt med! :-)
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-08-24 | 10:55:53
    Bloggadress: http://mlbloggen.blogg.se
  • Linda säger:

    Jag förstår dig till fullo! Jag är inte heller hel när maken jobbar borta. Det är så himla jobbigt. SÅ jag önskar er en trevlig kväll och mysigt natts närasovande. Jag hoppas också din migrän försvunnit!

    Svar: Gott att höra att jag make sense! Migränen har inte brutit ut helt men har funits med mig hela dagen. Blev ett långt sovpass på eftermiddagen och känner mig bättre men fortfarande lite yr. Det blir bra med god sömn i natt och sovmorgon imorgon! :-)
    Önskar dig en riktigt fin kväll! Tack för dina önskningar!
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-08-24 | 11:06:26
    Bloggadress: http://goingsmaller.blogg.se/
  • Minendie säger:

    Vilken fin kärleksförklaring. Det är fint att höra/läsa andra uppskatta det de har. Ofta glömmer man bort det och tar det för givet.

    Svar: Tack för fin kommentar. Jag kan ofta fångas av vardagsvirvelvinden men försöker att stanna upp och påmminna mig om vad som är viktigt och hur bra jag har det.
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-08-26 | 17:06:37
    Bloggadress: http://minendie.wordpress.com

Kommentera inlägget här: