gentlegiantafskofvde.blogg.se

Välförtjänt lugn

Kategori: Allmänt

Idag ska det jobbas hemifrån. Det känns så skönt! Det har varit en fantastisk vecka med fart och fläkt, energi och glädje. Idag är det dock skönt att sitta i hemmets lugn och arbeta med min avhandling.
 
Morgonträning och helghandling är redan avklarad och det känns som att jag välförtjänt kan dra på mig myskläder, ta fram filten och min text och försjunka i min egen lilla värld.
 
Utanför dörren pågår matfestivalen för fullt! En helg av mattält och aktiviteter väntar stadens och omgivningens invånare. Den är mycket uppskattad av många och det brukar bli ordentligt med liv ända in på småtimmarna. Själv tyckte jag festivalen var rolig de första två åren jag bodde i stan. Första året gjorde mina killkompisar från gymnasiet lumpen här i Skövde och vi hade mycket trevligt.Året efter var det mysigt att dra runt med min sambo. Dock är det så att är man lakto-ovo-vegatarian som ibland äter fisk, inte tycker om berusade människor som är alltför många på alltför liten yta och oftast jobbar så mycket och är så social i jobbet att man inte orkar med alla människor och att hälsa på alla - så är det inte lika uppskattat. Jag tror det hade varit annorlunda om familjen bott i stan och om jag uppskattade den typen av mat som serveras.
 
Istället ska jag och sambon ha en lugn kväll och passa på att umgås efter att i stort sett inte setts på hela veckan pga jobb.♥ Tur att vi är lika asociala båda två! ;-)
 
Något som kanske kan locka ut oss är faktiskt den fotoutställning som kommer pågå i och runt kulturhuset. Den tror jag kan vara riktigt fin!
 
/GG

Kommentarer

  • Minendie säger:

    Jag känner igen det där med att vara så social på jobbet att man inte orkar med folk på fritiden. Hoppas du får en bra dag med filten och ditt skrivande!

    Svar: Och jag önskar dig en fin dag med bloggar och böcker! Önskar dig en riktigt trevlig helg!
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-08-31 | 11:25:55
    Bloggadress: http://minendie.wordpress.com
  • Linda säger:

    Vad härligt att få en lugn kväll efter en hektisk vecka. Vi är likadana jag och TOmas, vi är gärna hemma och har det lugnt bara. Sen kan vi förvisso gå ut ibland, men det är så sällan att en han knapt ens behövs för att räkna antalet gånger per år =P

    Svar: Känner igen det! Jag tycker det är viktigt att få den tidne med min sambo så vi inte tappar bort varandra i veckornas sus och dus. Vi går ut någon gång per månad (tror jag) och kommer inför datekvällar senare i höst. Vi upplever att vi behöver komma ut lite mer och dessutom skapa tillfällen då vi 'gör oss fina'. Under veckorna blir det lätt att vi lever upp till myten om 'dressed by day, trashy by night'. ;-)
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-09-01 | 01:18:32
    Bloggadress: http://goingsmaller.blogg.se/
  • Linda säger:

    Åh den har jag inte hört men jag förstår precis vad du menar. Usch stackars Tomas fick alltid kolla på mig i de fulaste pyamasarna och sånt förut. Jag orkade inte ha kläder på mig när jag var tjock. Jag är bättre på det nu dock. Men som du säger, man skulle behöva göra sig lite fin ibland också!

    Svar: Jag tycker det är jättemysigt att klä upp mig. Eller, klä upp mig och klä upp mig... Liksom sätta på sig den där stassen som skulle åkt på om man skulle ut. Jag såg någon gång en serie som handlade om tio-minuters-fönstret som finns mellan det att kvinnan kommer hem och det att mysbyxorna åker på. Och, så har det nog varit här. Så himla gött med mjuka kläder efter en lång dag på kontoret. Men det är ju riktigt trist och jag kan ju se hur ögonen lyser på honom när han får se mig i gå-bort kläder. ;-)
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-09-01 | 10:53:12
    Bloggadress: http://goingsmaller.blogg.se/
  • Linda säger:

    Jag förstår det också! Jag tror de så klart behöver se oss fina emellanåt också. Jag brukar försöka klä upp mig lite innan Tomas kommer hem, men jag har ju lättare med det nu när jag är hemma och ldig. Från 1a oktober så börjar jag ju jobba och så kanske mjukisarna åker på som du säger. Jag får också välja snyggtillfällen sen =D

    Svar: Håller helt med! Fint att du klär upp dig för T! Och, så länge vi komme rihåg värdet i det så kommer det vara något vi tar med oss.
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-09-03 | 23:31:39
    Bloggadress: http://goingsmaller.blogg.se/

Kommentera inlägget här: