gentlegiantafskofvde.blogg.se

Vecka 3 är avslutad

Kategori: Vikt

Idag var det åter dags för vägning. Här ser ni resultatet:
 
Startvikt den 15/7 2012: 106 kg (BMI: 33.6)
Vikt vecka 3 (5/8): 103.5 kg (BMI: 33) = - 2.5 kg och 27.5 kg kvar.
 
Jag är nöjd med resultatet även om jag inte nådde målet med att gå ned ett kilo denna vecka. Jag uppnådde dock mina andra veckomål i.o.m. att jag nu integrerat löpbandet i träningen och min kropp har kommit i balans. Inget illamående denna vecka och även om kroppen är trött stundtals så hänger den med och gör framsteg var dag. De största förändringarna under dessa tre veckor är att jag förlorat mer än 1 dm i midjan, har fått mer muskler, bättre hållning och är mjukare/smidigare i kroppen. Dessutom har jag mer energi och lust. Det är helt super!
 
Den mest intressanta kroppsförändringen är nog ändå att kroppen tightat till sig på sina ställen vilket gör att det ser rätt konstigt ut med nya gropar och veck som inte funnits innan. Men, det tar jag! Det kommer jämnas ut allteftersom.
 
/GG

Kommentarer

  • Jane säger:

    Vad roligt! Du har fått en bra start på viktresan. Mer energi och lust känner jag också av och det är en sån härlig bonus. Trodde inte det skulle märkas så fort.
    Bra kämpat!

    Svar: Tack för motiverande kommentar! Håller med om att det märkts förändringar fort. Många positiva förändringar som jag kanske inte tänkte på innan jag började min resa. /GG
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-08-05 | 11:20:57
    Bloggadress: http://stoppvid100.wordpress.com
  • Marja - Baka Sockerfritt säger:

    Förändringarna låter ju toppen! 1 decimiter det är ju jättemycket!

    Svar: Tack för din peppande kommentar! Jag är själv glad över förändringen. Och, även om vikten inte rör sig så snabbt så finns det ex. midjemått att glädja sig över! Jag var själv förvånad när jag tog fram måttbandet och hade gått från 123 cm till 111 cm.
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-08-05 | 12:53:37
    Bloggadress: http://bakasockerfritt.blogg.se/
  • Li säger:

    Bra jobbat!:)

    Svar: Tackar!
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-08-05 | 15:04:06
    Bloggadress: http://smileyouarealive.blogg.se/
  • Anonym säger:

    Bra jobbat!:)

    Svar: Tackar!
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-08-05 | 15:04:45
  • FitnessMe säger:

    Wow, 1 decimeter! Det är ju galet bra! :-D Själv drömmer jag om den dagen då jag kan skriva ett inlägg med samma sak.

    Din viktnedgång är ju heller inte liten, även om man ju lätt vill att kilona stadigt ska rasa ner med en väldig fart. Men med din skillnade i midjan kan det ju bara betyda att du samtidigt lagt på dig lite i muskler, och det är ju bra både för välmåendet, orken och för fortsatt viktnedgång (muskler i vila förbränner mer energi).

    Svar: Tack för peppande inlägg! Jag tror att första veckans två tappade kilon gjorde att jag hade höga förväntningar på hur 'lätt' det skulle gå att tappa vikt. Därav blev jag lite snopen förra och denna veckan. Men, du har helt rätt! Styrketräningen gör verkligen gott med mig. Och jag ska tänka på det sista du skriver: att det är bra för fortsatt nedgång.
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-08-05 | 19:51:03
    Bloggadress: http://www.fitnessmefitnessme.blogspot.se
  • Linda säger:

    Superbra med vikten ju! Jag tycker det är toppen =D

    Svar: Tack! Behöver höra det! Med pepp från dig och de andra är jag taggad inför nästa vecka!
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-08-05 | 20:12:55
    Bloggadress: http://goingsmaller.blogg.se/
  • denlangavagenner.blogg.se säger:

    Jättebra resultat ju!

    Vet att när jag körde LCHF förra gången och gick ner drygt 25 kg så minskade höger sida av magen snabbare än vänster sida. Såg helknasigt ut när jag tittade på mig själv uppifrån. Men det är ju som du säger, det jämnar ut sig med tiden!

    Svar: Känner igen det där! Dels tar musklerna på vänstersidan bättre åt sig och dels har jag ett blindtarmsärr på högersidan. Här har vävnaderna inte riktigt växt ihop rätt och jag har alltid ett litet veck och är mer lös på högersidan... Men, det är sådant som aldrig går bort. Tack för din kommentar! Det är alltid värmande att veta att man inte är ensam i sina erfarenheter.
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-08-06 | 18:22:45
    Bloggadress: http://denlangavagenner.blogg.se/

Kommentera inlägget här: