gentlegiantafskofvde.blogg.se

Vikten av att äta tillräckligt

Kategori: Vikt

Har tidigare skrivit om att ett av mina problem är att jag äter för lite. Visst, det finns dagar då vi kör pizza och rödvin här hemma och då kanske det blir för mycket. Men, de här sista fem veckorna så har jag tänkt på vad jag äter i övrigt och försökt ordna med en matrutin. Jag var riktigt nöjd med den till jag gick in på livsmedelsverket.se och beräknade kalorierna jag får i mig. Det slutade på 700 kcal per dag. WTF!? Inte konstigt att kroppen är ledsen på mig. Så, nu behöver jag klura ut sätt att öka kaloriintaget. Tänker att det enklaste för mig, som ibland måste tvinga i mig mat, är att köra proteindrinkar som komplement. Kollade in hyllan på ICA... Det finns otroligt många! Vad tror ni? Finns det någon som funkar? Ex nutrilett eller naturdiet? De såg ut att ha bra näring i sig... Eller ska man göra egna på pulver och soyamjölk?
 
Kan man dessutom lita på kaloriberäkningar? Det låter så udda för mig att det stannar så lågt... Men, det är väl mitt salladsmumsande som sänker det rejält. Blir att ha mer bönor, ost, keso etc i dem. Hur kan jag dessutom vara så fet och inte ha någon viktnedgång om jag nu lever på näringsbehovet hos ett barn? Ett mycket litet barn... Men, jag gissar att det är svältmode på (med kompenserande bunkrande) och låg ämnesomsättning som är förklaringen. Dags att kicka igång det! Har känts som att det har kommit igång bättre och det är bara att glädjas åt det och fortsätta på denna väg med att hand om mig själv.
 
Jag är riktigt fundersam över allt det här och får nog sova på saken...
 
/GG

Kommentarer


Kommentera inlägget här: