gentlegiantafskofvde.blogg.se

En vecka kvar på året

Kategori: Allmänt

Av 2012 finns det nu åtta dagar kvar. Det är två invägningar eftersom jag väger mig på måndagar. Det är faktiskt väldigt tacksamt på så vis att årets sista dag infaller just på en måndag då det sker en sista vägning och sista reflektion kring mitt livstilsprojekt den dagen. Jag tror inte på nyårslöften men däremot tror jag på nyårsmål.MItt mål är att ha kommit ned till 90 kg, vilket jag inse rinte kommer hända. Och, det är helt ok. Jag gick upp något kilo unde rmin bröllopsvecka och dagarna efter då det skulle firas i tid och otid av nära och kära. Eftersom jag tenderar att dra mig undan folk i vanliga fall så lät jag dem fira mig. Jag tycker inte det är viktigt att bli firad men jag vet att andra tycker det är viktigt att fira och visa sin kärlek och vänskap på så vis. Så, why not?! Det kommer snart tas igen och det viktiga är att min kropp blir finare och smidigare för var dag som går.
 
Här ska inga nyårslöften avges. Däremot så har jag tre mål under 2013. Eller, jag har väl fler än så men det är tre stycken som är relaterade till mitt livsstilsprojekt. Två av dem handlar om mitt löpprojekt då jag ska springa 5 km i Vår Ruset den 15 april och jag ska springa 1 mil i Kretsloppet den 14 september. Jag planerar även för en Gotlandsvistelse och att springa Fårskalleloppet där i vad som borde bli slutet av september. Ett mål handlar dock om mig själv. Jag vill komma i form och trivas så pass bra med mig själv att jag till min första bröllopsdag kan ta fina bilder på mig i snyggt halvavklätt tillstånd och ge till min man. Den idén har inte landat helt ännu men jag ska fundera på den och formulera den till något bra under året.
 
Jag har nästan kommit halvvägs, både tids- och viktmässigt, i mitt projekt. Det har gått långsammare än jag trott och det har varit bra för det har gjort mig ödmjuk. Jag trodde i början att maten skulle gå som en dans men att det skulle bli tufft att träna ordentligt. Det blev tvärtom och det har lärt mig mycket. Bland annat inser jag att jag, så länge jag har det jobb jag har, alltid kommer få hålla koll på mig själv vad gäller maten så att jag inte underäter och pajjar min ämnesomsättning och lagrar allt som kommer i mig. Jag har även med glädje förstått att min kropp läkt fint efter mina skador och att de inte är en undanflykt längre som håller mig tillbaka från olika sorters träning (särskilt löpning som jag haft en rädsla inför utifrån tidigare erfarenheter).
 
En vecka kvar på året och tre veckor kvar innan terminen börjar. Dem ska jag ägna åt mina egna projekt och glädjeämnen. Jag ska bl.a. köra en tre veckors streak vad gäller träning. Jag ska jobba på mina artiklar. Jag ska ta mig tid om morgnarna till att snufsa i min mans armhåla och ligga kvar i sängen trots att kroppen tror att det är dags att stiga upp. Jag ska passa på att läsa en god bok och att leka lite extra med katterna. Jag ska passa på att umgås med de vänner som är kvar i stan under ledigheten och som kan komma loss för trevligheter. Jag ska passa på att ta långa bad och sköta om min kropps utsida så väl som insidan. För mig är detta tre viktiga veckor av energipåfyllnad och ett sätt att starta den nya terminen med nya krafter!
 
Jag hoppas att ni alla får tre fina julveckor. Tack för den inspiration ni har varit under 2012. jag ser fram emot att följa er och ha er med mig på alla de äventyr vi tar del av under 2013!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: