gentlegiantafskofvde.blogg.se

Ett år är till ända

Kategori: Allmänt

Imorgon är det sista dagen på året. Jag vet att många av er förbereder årskrönikor och ett tag övervägde jag en sådan. Dock blir det inte så för min del. Jag kommer göra en årskrönika den 15 juli när mitt år av livsstilsprojekt har gått och jag kan utvärdera det. Passar även bra då jag, som lärare, har en årstanke som utgår från terminsåret. Jag hoppas ni alla haft ett strålande 2012 och ser fram emot era summeringar! På era bloggar tycks ni ha haft det även om livet som vanligt innehållit både toppar och dalar. Nu satsar vi på ett fint 2013! Jag ser fram emot att följa er och alla äventyr som vi har framför oss!
 
Nu blir det ännu mer mys. Och, det är mys utan mat som gäller här vilket känns fantastiskt! Igår var nog första dagen som det blev en del onyttigt ätande. Annars har vi haft helt normala dagar här och jag har gått ned ett par kilo. På julafton åt vi härlig vegetarisk tacos eftersom mannen haft julbord tidigare under dagen när han jobbade. Igår var vi dock båda lediga och han hade med sig underbara chokladpraliner till mig när han kom hem. Det blev även rödvin för mig och whiskey, lakrits-choklad, knäcktryffel, shortbreads och hasselnötsnougat för honom. Kvällen avslutades med julspecial alá Downton Abbey och det blev en perfekt grand finale på en toppenmysdag!
 
Imorgon bär det av ned till Alingsås för Sylvester-skjutning och besök hos min mamma. En god avslutning på ett fint år!

Kommentarer

  • alexandra säger:

    låter som en mysdag

    2012-12-30 | 12:06:15
    Bloggadress: http://mlbloggen.blogg.se
  • Minendie säger:

    Det låter som att du haft en härlig julhelg. Jag ser fram emot din årskrönika i juli, jag är väldigt imponerad av dig och kan se mycket av mig själv i det du skriver, även om jag inte lyckats lika bra som du så verkar vi ha/haft ungefär samma problem. Jag ser fram emot att följa dig även nästa år och se vilka stordåd du lyckas med då.
    Gott nytt år!

    Svar: Jag kan inte kommentera din blogg och blir alltid glad när du skriver här! Tycker du har bra mål inför 2013 och ser fram emot att följa dig mot dem. Jag hade en mycket härlig julhelg och lika mysig långhelg nu lör-idag. Har passat på att vara med min man (känns som om vi inte har varit lediga tillsammans på evigheter) och med min mamma. Det är underbart att vara med familjen och det är något jag kommer försöka prioritera under kommande år. Hoppas att ni hade ett fint avslut på 2012 och att detta år startar fint för er!
    Gentle giant af Sköfvde

    2012-12-30 | 13:02:07
    Bloggadress: http://minendie.wordpress.com
  • Minendie säger:

    Vad tråkigt att det inte fungerar. Jag har tittat över inställningarna men kan inte hitta vad som skulle vara fel. Jag kommer ihåg att du skrev att det blev strul när jag ändrade utseende men nu har jag bytt tillbaka. Jaja, det är ju bra att du också har en blogg så att jag kan kommentera här :)
    Att vara lediga tillsammans är så härligt, man kan ta långfrukost och mysa. Att prioritera familj och vänner är viktigt men tyvärr är det nåt som är lätt att ta för givet och skjuta upp. Önskar dig många fina ögonblick under 2013.

    Svar: Jag tror det är min dator som behöver en service av något slag ;) Ska försöka komma ihåg att gå in på din blogg via jobbet.
    Håller med om vikten av familjen och att det är härligt med ledighet tillsammans.

    Jag hoppas att du snart får må bra igen och att året startar fint för dig. Tror på att vi kommer rocka 2013!
    Gentle giant af Sköfvde

    2013-01-01 | 16:04:23
    Bloggadress: http://minendie.wordpress.com

Kommentera inlägget här: