gentlegiantafskofvde.blogg.se

Lördagsmorgon

Kategori: Allmänt

Dagen startade tidigt med uppmärksamhetskrävande katter som lyckades välta ut vattenskålen i matskålen när de precis fått frukost. Sambon drog tidigt iväg till skyttetävling och jag startar dagen väldigt långsamt. I veckan fann jag ett bra te på hälsokostbutiken:
 
 
De kallar teet för 'matsmätlningste' men  det är ett väldigt välgörande te för hela kroppen. Jag köpte det för att det hade flest av de ingredienser jag önskar i te såsom mynta, mariatistel (milk thistle), fänkål och lakritsrot. Nässelte fick jag köpa separat... Men, om man blandar det med ett vanligt pepparmyntste från Friggs så blir det nog bra! :)
 
Eftersom det går en massa förkylningar på jobbet så laddade jag igång med kiwi idag:
 
 
Riktigt härligt! En c-vitaminbomb och en bra start de där dagarna som man inte riktigt får i sig någon frukost. I de fallen brukar jag gå loss på frukt, känns uppiggande och lätt i magen. Och, det känns bra att få i sig någonting så att matsmältningen kommer igång. Har ni alltid aptit på morgnarna? Vad gör ni de dagar ni inte har det? Jag har jättesvårt att äta på morgonen. Oftast pga stress och tar gärna emot tips.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: