gentlegiantafskofvde.blogg.se

När soffan lockar mer än träningscykeln

Kategori: Allmänt

Har en riktigt trött dag. Soffan, ja till och med sängen, lockar mer än träningscykel och styrketräning. Mannen befinner sig någonstans i Västergötlands norra delar och jag är ensam med två sovande kattgubbar. Försöker mig på att klappa dem fint men får något slags gnäll-jamande tillbaka blandat med jäspningar och försök att sträcka ut de långa frambenen innan de dras tillbaka igen och jag får onda ögat. Förstår dem verkligen. Önskar jag kunde ligga och sova hela dagen! Har en teori om att detta med flera dagar ledigt på raken har fått min kropp att slappna av. Jag har inet jobbat lika hysteriskt som vanligt och därmed kommer tröttheten jag egentligen bär på kommit fram. Bara att lyssna på kroppen och ta't lugnt.
 
Men, bara för att jag plötsligt blivit en blandning av sengångare, snigel och sköldpadda (och gubbkatt) betyder det inte att jag kommer sätta min tre veckor långa streak i farozonen. Här ska tränas! Försöker med mina mind games med mig själv: 1) Bara gör't!, 2) det tar max en timma så kom igen!, och 3) du vill!. De brukar funka klockrent.  Till det lägger jag visualiseringar och tankar om mina mål. Hur träningen är ett steg mot att må bra och få en snyggare kropp. Hur träningen är ett steg mot att klara mina mål om att springa längre och längre! Jag kan se framför mig hur min kropp är starkare och hur jag springer fram bland fjäll och blåbärsris. Genast finns värmen i bröstet och glädjen fyller mig! Energin väcks i benen och jag är redo! Andra dagen på min tre veckors utmaning till mig själv blir en timma på cykeln!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: