gentlegiantafskofvde.blogg.se

...och låt det nya året ringa in!

Kategori: Allmänt

Medan mörkret lägger sig över fina Skövde och min sambo och katterna sover middag så får jag tid att tänka efter en stund. Stearinljusens låga fångar mina ögon och mina tankar kan finnas i mellanrummet mellan mig och blickens punkt. Snart har 2012 gått till ända. Jag funderar om jag uppnått allt jag önskat? Å ena sidan har jag absolut inte det. Jag trodde min avhandling skulle vara klar vid det här laget. Jag trodde att jag och en kollega inte alls skulle komma överrens - någonsin. Jag trodde nog tyvärr inte så mycket mer. Det som överraskat mig mest positivt är att jag och kollegan nu är ett riktigt bra team. Vi stöttar varandra, tror på varandra, gör bra saker tillsammans och för verksamheten framåt. Jag kan säga att jag älskar denna person och ser upp till hen otroligt mycket.  Hen är en fantastisk förebild för mig och jag är glad över att ha en så underbar kollega och samarbetspartner. Så, mina förhoppningar har inte slagit in på gott och på ont. Å andra sidan så finns det de saker som slagit in som jag absolut inte kunde föreställa mig för ett år sedan. Jag ska gifta mig om några dagar och det gör mig väldigt lycklig. Jag har åstadkommit mycket mer jobbmässigt än jag kunnat tro. Jag har dessutom lagt om min livsstil (även om jag nog har ett litet 'återfall' just nu). Jag har kommit en tredjedel på vägen mot mitt viktmål och jag har börjat löpträna igen. Det senare trodde jag aldrig att jag skulle kunna gör igen pga skador och det värmer mig att jag kan springa fram genom skogen igen.
 
Jag känner mig redo för ett nytt år med sina nya utmaningar. Efter genomgång av arbetsplanering för 2013 så vet jag att jag har några nya arbetsuppgifter att ta mig an. Det känns spännande utmanande. Jag har tre lopp att se fram emot och träna inför: Vår Ruset (5 km), Fårskalleloppet (1 mil terräng) och Kretsloppet (1 mil). Så skrämmande och motiverande på samma gång. Mest av allt ser jag fram emot att åg i mål med min vikt. Vid nyår ska jag ha tagit mig halva vägen och sedan tror jag att det kommer att gå snabbt! ♥
 
Ser faktiskt redan fram emot våren. Att få mer ljus om dagarna så att det inte tar emot att gå till gymmet och mer energi finns helt naturligt.  Men, först ska jag njuta av vad som tycks bli en vit jul. Imorgon blir det julmarknad på Torpa stenhus (kan rekommendera alla att stick på julmarknad på herrgårdar ;) ) och vi får se vad jag kommer hem med då!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: