gentlegiantafskofvde.blogg.se

Älskade sömn

Kategori: Välbefinnande

Sitter på kontoret och är helt själv i korridoren. Många har fortfarande semester och det är lugnt och tyst över hela högskolan. Det blev ingen morgonträning idag så jag har sug i benen efter att komma ut i skogen.
 
Sambon arbetar dygn och jag sov därför själv i natt. Jag sover alltid mer oroligt när han inte är hemma. Oftast så knör jag rätt bra på honom under nätterna och vi trasslar in oss i varandra. Så, när han är borta saknas han mycket. Min kropp kommer inte till ro och i sömnen knör jag fortfarande utan att hitta motstånd. Det är i.o.f.s. inte lika illa hemma som när jag själv är på resande fot och sover på hotell. Det är inte sällan jag då vaknar av att jag håller på att trilla ur enkelsängarna för att min kropp knör efter min älskade.
 
En långpromenad med mitt hjärta är nog därför bästa träningen idag. Både att få vara med honom och att min trötta kropp (och även huvud till viss del) får komma ut i friska luften och jobba lite. Jag hoppas bara att jag inte blivit alltför purk när det väl är dags. Har en tendens att inte riktigt fungera när jag inte får sova. Jag tar mig ibland ända bak till grottstadiet och går och gruffar och piper... Så, ska köra 'kärlek och gläje' som mantra under dagen för att höja humör och motarbeta mitt eget sinneslag.
 
/GG

Kommentarer


Kommentera inlägget här: